פרופ' עמירם גולדבלום
פרופ' עמירם גולדבלוםעצמי

פרופסור עמירם גולדבלום, מרצה לכימיה באוניברסיטה העברית, עורר שוב סערה ברשתות החברתיות אחרי שכתב בפוסט בפייסבוק כי על הפלסטינים "להקים מיליציות חמושות שיגנו על הכפרים והעיירות שלהם מול המתנחבלים".

הפוסט הוסר בתוך שעות אחדות על ידי הרשת החברתית.

"הצעתי שהם צריכים להקים קבוצות של פלסטינים, כמו שאנחנו הקמנו את 'השומר' ואת הארגונים ששמרו על הישובים שלנו נגד התקפות של ערבים בתקופת הקמת היישוב. זכותם להקים צוותים שיסתובבו ויגנו על הישובים שלהם - אין להם מי שעושה את זה", סיפר גולדבלום בראיון לחדשות 12.

לשאלה בנוגע להתבטאויותיו על המתיישבים ענה, "'מתנחבלים' זה ביטוי שכולם כותבים היום? אני לא מדבר על החרדים שגרים בביתר עילית ומודיעין עילית, אלא על המאסה, בעיקר של הסרוגים, שנמצאים בלב המדינה הפלסטינית ותומכים באופן קבוע בכל פעילות טרוריסטית של האנשים שלהם. 'מתנחבלים' זה לא מחבלים".

המרצה לא חסך את ביקורתו. "ההתנחלות כולה היא התנחלות טרור, המתנחלים הם טרוריסטים בהגדרה. ההגדרה העיקרית היא שכל פעולה שהיא איום מתמשך על קבוצת אנשים או אנשים בודדים היא פעולת טרור. לא צריך נשק בשביל טרור: למשל, לבנות בית באמצע חברון בסביבה שמנקים אותה מערבים זה גם פעולת טרור".

ועם זאת הוא גם מכה על חטא, לפחות לגבי מילה אחת בפוסט. "אם הייתי כותב את זה שוב, הייתי כותב בלי המילה 'חמושות' - זה סובב את הראש לכל כך הרבה אנשים. אני בהחלט בעד שהפלסטינים יתחילו לדאוג ולהגן על עצמם, כיום הם לא יכולים לעשות את זה".

מירי סרבנוגור וניסי מזרחי, רכזי תא "אם תרצו" באוניברסיטה העברית שהגישו את התלונה נגד פרופ' גולדבלום, אמרו כי "אמירותיו של גולדבלום מסוכנות מאוד. כאשר מרצה מסית בצורה כזו, הדבר עלול להביא לאלימות לא רק ביהודה ושומרון אלא גם בתוך הקמפוסים עצמם. בכל שבוע כמעט מרצה זה יורה חיצים נגד מדינת ישראל וחייליה. אוניברסיטה היא מקום לחופש ביטוי, חופש אקדמי ביקורת ומחקר, אך אין מקום במוסד אקדמי למרצה שקורא להקים כוח מזוין שיפעל נגד אזרחים. אנו קוראים לראשי האוניברסיטה לפעול בנושא לאלתר לפני שהמילים יהפכו למעשים".