בית הדין הרבני בירושלים
בית הדין הרבני בירושליםצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תנועת "אמונה", ארגון "נעמת" ומרכז "רקמן" הגישו בקשה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שלא לאפשר מינוי מנהל בתי הדין הרבניים בטרם תשקל מועמדותן של נשים לתפקיד.

מדובר בבקשה שנשלחה לאור הפרסומים בעיתונות החרדית לפיהם נשיא ביה"ד הרבני הרב דוד לאו והרב הראשי יצחק יוסף מבקשים לסיים את עבודתו של מנכ"ל בתי הדין הרבניים הנוכחי, הרב דוד מלכא.

"משהחל הליך להדחת המנכ"ל המכהן הנוכחי, ומששבה ועולה האפשרות למינוי מנכ"ל בתי דין רבניים חדש, אין מקום לשוב ולאפשר מינוי דיין כמנכ"ל תוך הליכה במסלול החוסם במודע ומלכתחילה נשים מלהתמודד על תפקיד מנהלי-ציבורי זה".

"הגיעה העת לכבד את פסיקתו האחרונה של בית המשפט העליון, ולהבטיח את אפשרות הגשתן מועמדותן של נשים לתפקיד מנהל בתי הדין הרבניים", לשון המכתב.

יו"ר אמונה ליאורה מינקה הבהירה, "אנו מקוות כי היועץ המשפטי לממשלה ישים סוף לאפליה ויאפשר לאישה להתמנות למנכ"לית בתי הדין. נמשיך לפעול בנחישות לשילוב נשים בשירותי הדת כחלק מהתהליך אותו אנו מובילות להנגשת שירותי הדת לכלל הציבור".

יו״ר נעמת חגית פאר הוסיפה כי ״מקומם ששנתיים וחצי לאחר שבגץ קיבל את העתירה שלנו לאפשר לנשים להתמודד לתפקיד מנהלת בתי הדין, צריך להמשיך ולהלחם על יישום בפועל.״

עו"ד קרן הורוביץ, מנכ"לית מרכז רקמן סיכמה, "שקילת מועמדתן של נשים היא חובה הנגזרת מחוק שירות המדינה (מינויים) הקובע חובת ייצוג הולם של שני המינים בכל הדרגות והמקצועות בשירות המדינה. בהתאם לפסיקת בג"ץ כי בתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים יכולה לכהן אשה על השר למלא את חובתו הקבועה בחוק לשקול באופן אמיתי מועמדות אשה. אנו קוראות לשר לשירותי דת שיתמנה לאחר הבחירות הבאות לעשות צעד משמעותי לצמצום אי השוויון המובנה במערכת בתי הדין ולמנות אשה לתפקיד מנכ"לית בתי הדין הרבנים".