דני גולדשטיין (מימין),  ארנון בר דוד ומירי ניסטור
דני גולדשטיין (מימין), ארנון בר דוד ומירי ניסטורצילום: אגף הדוברות בהסתדרות

לרשימה המכובדת של בולי מדינת ישראל הצטרף היום (שלישי) בול חדש שמציין מאה שנה להקמת ההסתדרות.

ערכו הנקוב של הבול החדש הוא 2.5 שקל - שווה ערך למשלוח מכתב רגיל בארץ, והוא יופץ החל מהיום בסניפי הדואר ברחבי המדינה.

מידי שנה מנפיק השירות הבולאי כ-40 בולי דואר חדשים אשר מייצגים בתוכן שמופיע בהם את עמדותיה וערכיה של המדינה, ואת המוסדות והאישים שיש להם תרומה מכרעת לקיומה. מאז הקמת המדינה, ולאורך השנים, בולי ישראל תופסים מקום של כבוד בבולאות העולמית, זוכים לעניין רב ונחשבים למבוקשים על ידי האספנים.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, הודה לדואר ישראל ולשירות הבולאי במעמד הנפקת הבול וציין כי ״במאה השנים שחלפו מאז הקמתה, הצליחה ההסתדרות למצב את מעמדה כאחד מארגוני העובדים הבולטים בעולם. נמשיך למנף את עוצמתה של העבודה המאורגנת כדי להבטיח שהעובדים בישראל, בדיוק כמו הדמויות שמופיעות על הבול – יהיו תמיד זקופי קומה, ויביטו למעלה וקדימה – אל העתיד".

מנכ"ל חברת דואר ישראל, דני גולדשטיין אמר "אנו גאים להשיק את הבול, אשר מבטא את ההכרה וההערכה לחשיבותה של ההסתדרות הכללית בעיצוב פני החברה ותרומתה לרווחתם של העובדים בישראל".

בול ההצדעה להסתדרות עוצב על ידי מעצבת הבולים הוותיקה מירי ניסטור. הצעתה של ניסטור נבחרה בהליך תחרותי בו לקחו חלק בכירי המעצבים בתחום. בגוף הבול מופיעים איורים של עובדים שמייצגים עבודות ומגזרים שונים בחברה הישראלית. בין עבודותיה הקודמות של ניסטור: בול המאבק בסרטן השד, בול לחגיגות 60 שנה למדינת ישראל, בול אריק איינשטיין, בול המוקדש לשפת הסימנים ובולים נוספים.

על עבודתה העידה ניסטור: "המסר העיקרי שהיה חשוב לי להעביר בבול הוא שההסתדרות היא בית לכל העובדים במדינה ומייצגת את קשת הגוונים של החברה הישראלית. כדי לחבר עבר עם עתיד לקומפוזיציה של הבול, שאבתי השראה מכרזות עבר שעוצבו עבור ההסתדרות בעשור הראשון למדינה. הקפדתי על שפה ויזואלית נקייה ועכשווית, תוך שימוש בגווני הכחול שמופיעים גם בדגל ישראל וגם בלוגו ההסתדרות.

״התרגשתי לשמוע על הבחירה בעיצוב שלי ואני רוצה להודות לכל צוות השירות הבולאי וההסתדרות על המעמד. עבורי, זו הזדמנות מיוחדת להעביר מסרים של שוויון ולקחת חלק באירועי המאה של ארגון שהיה שותף מוביל להקמת המדינה", אמרה.

אלחנן שפירא, מנהל השירות הבולאי בחברת דואר ישראל, הסביר כי ״הבול החדש מהווה הצדעה לאחד הארגונים החשובים במדינת ישראל, אשר תורם תרומה משמעותית להתפתחותה הכלכלית של המדינה". שפירא אמר כי "בולים מהווים סמל לתרבות ודרכם אנו מנציחים אירועים היסטוריים, נופי ישראל, נושאים מהתרבות הישראלית והעולמית, דמויות מפתח בתולדותינו ועוד".

יו"ר ארגון העובדים הארצי בדואר ישראל וחבר הנהגת ההסתדרות, שמעון פרג'ון, אמר כי ״להסתדרות יש תרומה עצומה לקידום מעמד העובדים במדינת ישראל ובדואר ישראל בפרט. תרומה זו באה לידי ביטוי בחיי היומיום, בתמיכה והגנה על העובדים ובסיוע לצמיחתה של החברה גם בתקופות קשות".