השר אוחנה
השר אוחנהצילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שר המשפטים, אמיר אוחנה, קורא לשופטי ישראל להפנים כי אינם שופטים מהאו"ם אלא חלק מקיומה של מדינת ישראל, וככאלה עליהם לזכור כי מחבלים אינם מגיעים כיוזמות בודדות אלא כחלק ממנגנון מקיף שמאחוריו המימון המאורגן של הרש"פ.

את הדברים אמר השר אוחנה בכנס של ארגון 'שורת הדין' בעקבות פסק הדין התקדימי בבית המשפט המחוזי בירושלים, אשר הכריע כי הרשות הפלסטינית אחראית לפיגועי האינתיפאדה השנייה, פסק דין שהתקבל על ידי השופט משה דרורי.

"שופטי ישראל אינם מהשופטים של בית הדין הבינלאומי בהאג, אינם מהאו"ם, הם חלק יסודי ברעיון המכונן שלשמו קמה כאן לא עוד דמוקרטיה אלא דמוקרטיה שהיא ביתו הלאומי היחידי של העם היהודי. הם שופטי ישראל", אמר השר אוחנה.

"כן, השופט הוא בן אדם, והוא עוסק בבני אדם לא בתיקים השופט לא צריך לפעול כרובוט קר ומנוכר, כשיש פשע ויש עוול וחיים שאבדו ודם שנשפך יש גם אחראיים לעוון הזה. זה לא יכול להסתכם במפגע הבודד או בתשתית הטרור שבמסגרתה פעל. כאשר יש רשות שעד היום משלמת משכורות ומענקים גם לרוצחיה של הדס פוגל, ובכך מעודדת וממריצה את הבאים בתור אחריהם, כאשר יש רשות שקוראת רחובות, כיכרות על שמות רוצחים כמו בניין הממשלה ברמאללה שקרוי על שם יחיא עייאש, המהנדס שאחראי על רציחתם של מאה ישראלים. כאשר יש רשות מהללת משבחת ומאדירה את הטרור היא צריכה לשלם על כך. לא די ברוצח עצמו יש לייבש את הבאר ממנה גמע את תרעלת השנאה".

השר סיפר: "בשבוע שעבר הוריתי לרשויות הגבייה והאכיפה במשרד המשפטים לראשונה בתולדות לעקל מהרשות הפלסטינית כספי פיצויים שנפסקו לבני טרור ומשפחותיהם. זהו צעד כלכלי משפטי חשוב למלחמה בטרור. למדינת ישראל ישנה חשיבות עליונה בעמידה לצידם של נפגעי הטרור בני משפחותיהם וכך היא תעשה".

לדבריו "כל עוד הרשות הפלסטינית תמשיך לממן טרור באמצעות תשלום משכורות למחבלים ובני משפחותיהם הלל ולשבח נגבה ממנה את מחיר הפיצויים לנפגעי הטרור ובני משפחותיהם. הצעד הזה יחד עם פסק הדין של השופט דרורי שאנחנו מאמינים כי הוא מבשר את הבאות, הם חלק חשוב במאבק בטרור, מאבק שיש לנהל בנחישות ובעוצמה לא רק בשדה הקרב והמודיעין אלא גם בשדה המשפטי והכלכלי".