מונית
מוניתצילום: ISTOCK

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לשרי התחבורה והאוצר לעצור את רפורמת תעריפי המוניות לאור מחאת הנהגים.

בשבועות האחרונים הפגינו הנהגים וחסמו כבישים, והבוקר (רביעי) הורה נתניהו לבטל את תעריף המונה ולהשיב אותו לתעריף שהיה קודם ל-1 בינואר 2020.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "היות ועלו טענות על פערים מרכזיים בנוגע לנתונים על בסיסם גובשה הרפורמה, סיכם ראש הממשלה עם שרי האוצר והתחבורה כי יש לקיים בחינה מקצועית נוספת של מרכיבי התוכנית".

יהודה בר-אור, יו"ר איגוד נהגי המוניות הארצי, ברך על ההישג: "הגענו להסכמה עם ראש הממשלה ושר התחבורה על ביטול התעריפים. שר התחבורה החליט שהוא יעצור את כניסת התעריפים החדשים לתוקף זאת אחרי שהבין שהתעריפים פוגעים בנהגי המוניות ובנוסעים בתוך העיר ופוגעים אנושות בהכנסת הנהגים מחוץ לעיר".

מבנה המחיר החדש שהוקפא בינתיים, קובע כי מחיר הנסיעה במונית יחושב על פי שלושה מרכיבים עיקריים: מחיר התחלתי, מחיר בגין מרחק ומחיר בגין זמן הנסיעה, וכן תוספות דוגמת הזמנת מונית בטלפון. במסגרת שינוי מבני של תעריפי הנסיעה במונית שגובש על ידי משרדי האוצר והתחבורה, יעלו התעריפים בנסיעות העירוניות ואילו בנסיעות הבינעירוניות התעריפים יוזלו, ויבוטל המחירון הקבוע שהיה נהוג עד כה.

מחיר הנסיעה ההתחלתי במונית יוזל ויעמוד על 10.48 שקלים בכל הארץ (למעט אילת), לעומת 12.4 שקלים כיום. כמו כן, תבוטל התוספת בגין נוסע שלישי ורביעי שעומדת על 5 שקלים. החל מינואר 2021, תבוטל גם התוספת בגין הובלת מטען יד של הנוסע, העומדת כיום ב- 4.4 שקלים.