יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןצילום: קובי ריכטר/TPS

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין התייחס היום (רביעי) בוועידת הכלכלה והתעשייה של "כלכליסט" להחלטת ועדת הכנסת להעניק חסינות לח"כ חיים כץ.

"בכוונתי לפעול להכנסת נציג של הלשכה המשפטית של הכנסת לכל חקירה שעניינה פעילות חקיקה של חבר כנסת", הודיע אדלשטיין. ''צריך בקדנציה הבאה לעשות רוויזיה בכל נושא ניגוד העניינים של נבחרי ציבור.

''בלי להיכנס לנושא של חיים כץ, לא יכול להיות שכל חבר כנסת הופך לחשוד בניגוד עניינים על חוקים שהוא מקדם. ‏אני בעד החלת הריבונות ביהודה ושומרון ויש לי שם נכס. ברור שהערך שלו יעלה - אז גם אני בניגוד עניינים?", תהה.

"אני לא יודע כמה זמן נותר לי לחיות"דוברות הכנסת

אתמול בתום דיון סוער ומלא אמוציות החליטה ועדת הכנסת להעניק חסינות לשר לשעבר ח''כ חיים כץ, מפני העמדה לדין באשמת מרמה והפרת אמונים.

במהלך הדיון אמר כץ ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט: "יש בינינו מחלוקת מהותית ואני פגוע עד עמקי נשמתי מעצם הטענות כלפי. אני סבור שבמקרה שלי טעית בענק. אך יחד עם זאת אני מאוד מכבד אותך ואת מוסד היועץ המשפטי לממשלה".

לדבריו, "אף פעם לא עניין אותי מה יגיד עיתונאי כזה או אחר. ידיי נקיות ואני לא חושב שאני צריך לעבור את מה שעברתי. שלוש וחצי שנים אני משלם על מה שלא עשיתי, בבריאות, בשינה, בהגבלות כלכליות, ואני חושב שמגיעה לי חסינות מהותית. אני מקבל שטעיתי שלא אמרתי שמוטי חבר שלי. אני מצטער על כך וגם על מה שנעשה למוטי. כסף לא במשחק הזה. הוא בא מבית עני ונותן בסתר.

''מכאן אני לא חושב שעברתי על עבירה כלשהי בתקנון הכנסת. אם כן, למה לא חקרו את נעה בן שבת יועמ"שית הוועדה. אם טעיתי זה היה בשגגה ולא הייתה לי שום כוונה שמוטי ירוויח שקל אחד מתיקון 44 ואני לא צריך לשלם לו. הייתי העד בגירושים שלו והוא לא המנטור שלי בשוק ההון".