הפוסט של הירשפלד
הפוסט של הירשפלדצילום מסך

הטרדות האנרכיסטים ביו"ש עולות מדרגה. מלבד ההשתתפות הרגילה בהפגנות ימי שישי ובהטרדת החיילים הנמצאים בשטח, תיעד האנרכיסט גיא הירשפלד את אלוף פיקוד המרכז נדב פדן בעת פעילות בבקעה.

הירשפלד העלה את תמונתו של האלוף פדן לפייסבוק, וכינה אותו "מריונטה של טרוריסט" וכן "המריונטה הבכירה שלו". ניכר מהצילום כי הירשפלד עמד קרוב ביותר לאלוף פדן.

גלעד אך מנכ"ל 'עד כאן' תקף את מעשי הירשפלד "לא יתכן שבמדינת ישראל יפריעו לאלוף בצה"ל בעת פעילותו הצבאית השוטפת, יתעדו את מעשיו, יפרסמו את תמונתו ויכנו אותו ככינויי גנאי וכל זאת בלא לעמוד לדין על ביזוי ערכי המדינה. כל חייל צה"ל מהווה סמל, קל וחומר קצין, קל וחומר קצין בדרגת אלוף פיקוד".

אך הוסיף, "האנרכיסט קרא לאלוף בצה"ל 'מריונטה של טרוריסט', על כינויי גנאי פחותים מכך ישנם אנשים המרצים עונשים חמורים. יש להרחיק לאלתר את הירשפלד מאזור איו"ש, למנוע ממנו להפריע לחיילי צה"ל בעת מילוי תפקידם בשמירת הביטחון בגזרה ולהעמידו לדין בגין פגיעה באלוף בצה"ל, המסמל את הצבא כולו. אני קורא לשר הביטחון להרחיק את האנרכיסט הירשפלד מיו"ש באופן מיידי".

ארגון 'עד כאן' הגיש קובלנה פלילית נגד פעילי 'אנרכיסטים נגד הגדר' בגין השתתפות אנשי הארגון בהפגנות אלימות בהם נפצעו חיילי צה"ל. אחד האנרכיסטים, יונתן פולק, עצור מזה כחודש בגין אי התייצבותו לדיונים בעניינו, ואף הורחק ל15 יום מיו"ש בגין תלונות נוספות.