משפחת תמם
משפחת תמםצילום: יוסי צור

בני משפחתו של החייל משה תמם, אשר נחטף ונרצח בידי מחבלים בשנת 1984, שיגרו מכתב לשר הפנים אריה דרעי, בעקבות טענת רעייתו של המחבל וליד דקה שהיה מעורב ברצח כי ילדה לו בת.

במכתבם מציינים בני המשפחה כי מול טענתה של אשת המחבל, לפיה היא הרתה מזרעו, אשר הוברח מבית החולים, ניצבת העמדה החד-משמעית והבלתי מתפשרת של שב"ס, שנתון תחת אחריותו של השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, לפיה: "לא מוכר לנו שום נסיון להברחת זרע, במקרה ספציפי זה או בכלל, ואף מבלי להתייחס להיתכנות הביולוגית של הברחה כזו, מוטב שלא להאמין לכל טענה שעולה מצידן של משפחות של אסירים ביטחוניים מורשעים".

"מאחר שאין סיבה להניח ששב"ס, והמשרד לבטחון פנים בכלל, מוליך שולל את הציבור ומסתיר הברחת זרע של מחבלים, ומאחר שמשמעות העמדה היא שאת הרוצח לא נכנסה להריון מזרעו המוברח, הננו דורשים ממך, שתעשה שימוש בסמכותך, ותוודא שבתעודת הלידה של בתה של אשת הרוצח, לא יירשם וליד נמיר דקה (ת.ז. 05697747) כאביה של הילדה", מוסיפים בני משפחתו של משה תמם.

לדבריהם, "ברי, לא ייתכן מצב ובו רשות אחת של המדינה - המשרד לבטחון פנים - שוללת מכל וכל את האפשרות שמחבל רוצח הצליח להבריח זרע מתוך בית הסוהר, ואילו רשות אחרת - משרד הפנים - מקבלת 'כל טענה שעולה מצידן של משפחות של אסירים ביטחוניים מורשעים'. בהזדמנות זו, נבקש לשוב ולהזכירך את האמור במכתבינו מיום 13 בינואר 2020 ,שהעתק ממנו מצ"ב, ובו ביקשנו כי תיזום הליך של שלילת אזרחותו של הרוצח, וזאת עוד בטרם ישתחרר מן הכלא".

"בהקשר אחרון זה נבקש להוסיף, שרק לאחרונה הורה שר הבטחון, נפתלי בנט, על תפיסת כספים שהרש"פ שילמה למחבל הרוצח כתמורה לרצח יקירנו. תפיסה זו מוכיחה, כעשרות אלפי עדים, שהמחבל הנתעב קשר את גורלו עם רשות [הטרור] הפלסטינית, וכי אין מקום, או הצדקה עניינית כלשהיא שלא לשלול הימנו את אזרחותו ולשחררו, בבוא היום לשטחים הנתונים לרשות המעודדת טרור ורצח", נטען עוד במכתב.