לכידת המחבל שדרס את לוחמי גולני
לכידת המחבל שדרס את לוחמי גולניצילום: דובר צה"ל

כוחות צה''ל, השב"כ והמשטרה לכדו את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה לפנות בוקר (חמישי) בירושלים.

המחבל סנד חאלד אבו טור פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו לפני הפיגוע - "מצאתי את תשובתי".

בפיגוע נפצעו 12 לוחמים מחטיבת ''גולני'', אחד מהם באורח קשה.

בבסיס האימונים של חטיבת גולני התקיים הערב טקס ההשבעה של הלוחמים, חלקם נפצעו בפיגוע בירושלים. סא״ל סיון בלוך, מפקד הבסיס, אמר בטקס ״אתמול בלילה צעדנו בבירת העם בדרכים שהלכו לוחמי ששת הימים, כמו אז גם אתמול בלילה ניסה מחבל לפגוע ולמנוע את תקומתה ותקוותה של המדינה.

''המסר שלי אליכם ולעם ישראל הוא שאף אחד לא יוכל לפגוע ברוח ובצדקת בדרך שלנו ואנחנו פה כדי להישאר", הדגיש הקצין.

זירת פיגוע הדריסה בירושליםמשטרת ישראל

אחר הצהריים הוחלט בצה''ל לתגבר את אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים, בהתאם להערכת המצב שהתקיימה על רקע גל פיגועי הטרור ביממה האחרונה.

במקביל, שר הביטחון נפתלי בנט שנחת בנתב"ג אחרי ביקור מדיני בוושינגטון, נסע ישירות לבסיס הקריה בתל אביב, שם הוא מקיים הערכת מצב ביטחונית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך סיור ביטחוני במחסום המנהרות בגוש עציון בעקבות גל פיגועי הטרור. קודם לכן ביקר ראש הממשלה חיילים שנפצעו בפיגוע הדריסה בירושלים, בבית החולים הדסה עין כרם.

נתניהו שוחח עם בני המשפחות בבית החולים ואיחל החלמה מהירה וקלה לפצועים. ראש הממשלה קיבל סקירה על מצבם של הפצועים ממנהל הדסה עין כרם פרופ׳ יורם וייס וממנכ״ל המרכזים הרפואיים הדסה פרופ׳ זאב רוטשטיין.

קודם לכן, שוחח נתניהו בטלפון עם הוריו של החייל שנפצע קשה בפיגוע הדריסה בירושלים, ואמר להם: ״אני מתפלל יחד איתכם לרפואת בנכם. כל עם ישראל מחבק אתכם".

במחסום המנהרות קיבל נתניהו סקירה ביטחונית ממפקד חטיבת עציון וממג״ד דרומי עוטף ירושלים במג״ב, ושוחח עם לוחמים ומפקדים המשרתים בגזרה.

״אנחנו כאן במחסום המנהרות. אני רוצה לברך את חיילי צה"ל, לוחמי מג"ב והשוטרים, שפועלים למען ביטחוננו 24/7. כאן עבר המחבל הדורס, וזו רק שאלה של זמן - לא הרבה זמן - עד שנשים את ידינו עליו", אמר נתניהו.

הוא סיפר: ''ביקרתי גם את החיילים הפצועים שלנו, אני מאחל להם ולכל הפצועים החלמה מלאה''.

ראש הממשלה הוסיף, ''אני רוצה להגיד משהו גם לאבו מאזן, זה לא יעזור לך - לא הדקירות, לא הדריסות, לא הצליפות ולא ההסתות. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להגן על ביטחוננו, לקבוע את גבולותינו, להבטיח את עתידנו. נעשה את זה יחד איתך או בלעדיך".

שולף נשק ויורה: תיעוד הפיגוע סמוך לשער האריותדוברות המשטרה

בשעות הצהריים (חמישי) נפצע באורח קל לוחם צה"ל כבן 20 בפיגוע ירי שאירע סמוך לצומת הפרסה שבמערב בנימין, באזור הישוב טלמון. הלוחם ניצל בנס כאשר הקליע שפשף ופצע אותו בחלק האחורי של הגולגולת, מילימטרים ספורים מפגיעה קטלנית.

כוחות צה"ל הוקפצו למקום. המחבלים נמלטו וכוחות צה"ל פתחו במצוד אחריהם.

מצה"ל נמסר, "מחבל ירה לעבר לוחמי צה"ל ששהו במרחב. לוחם צה"ל נפצע מהירי באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. לוחמי צה"ל הגיבו בירי לעבר המחבל ופתחו במרדף אחריו".

זירת הפיגוע סמוך להר הביתדוברות מד"א

כמה שעות קודם לכן אירע פיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים. בתיעוד של המשטרה נראה המחבל שאדי בנא, בן 45 מחיפה, יורה לעבר שוטרי מג"ב ופוצע את אחד מהם באורח קל. לאחר מכן הוא נמלט מהמקום ואז נורה למוות.

המשטרה פשטה על בית המחבל בחיפה ועיכבה לחקירה את שני אחיו של המחבל.

לפנות בוקר (חמישי) נפצעו 12 חיילים בפיגוע דריסה סמוך למתחם התחנה בירושלים. בין הפצועים - חייל במצב קשה וחייל במצב בינוני, השאר נפצעו קל.

הרכב הפוגע ובתוכו המחבל עלה על המדרכה ופגע בחיילים שהתכוונו לחצות את הכביש סמוך למתחם התחנה. המחבל נמלט וכוחות הביטחון לכדו אותו בתום שעות ארוכות של חיפושים.

פאראמדיק מד"א ישי ראוכברגר שטיפל בפצוע בגזרת בנימיןדוברות מד"א