סמוטריץ': ישראל לא תקבע מדיניות על פי איומי הטרור

שר התחבורה וחבר הקבינט בצלאל סמוטריץ' (ימינה) משוכנע כי ראש הממשלה נתניהו יכול להשתמש בכישוריו המדיניים ולהחיל את הריבונות עוד לפני הבחירות - בהסכמות ארצות הברית.

בראיון לערוץ 7 התייחס סמוטריץ' לגל פיגועי הטרור שפקד את ישראל ביממה האחרונה, "התשובה לפיגועים היא לא לקחת אותם בחשבון בשום פנים ואופן, לא להיכנע לטרור ואלימות. מי שחושב שמדינת ישראל תקבע את האינטרסים שלה בהתאם לאותם איומים, לא מבין עם מי הוא מדבר".

סמוטריץ' דורש להוציא את תוכנית המאה לפועל באמצעות החלת הריבונות בבקעת הירדן וביהודה ושומרון. ''מה שיקבע אם תוכנית המאה תהיה תוכנית ריבונות שתהווה הזדמנות היסטורית למדינת ישראל, תשפר מאוד את מעמדה ביהודה ושומרון, או חס וחלילה תוכנית אוסלו ג' שתביא בקצה למדינה פלסטינית, זה מה יקרה לפני מה.

''לכן הדרישה שלנו מראש הממשלה היא - תחיל את הריבונות עכשיו לפני מערכת הבחירות. ככל שתוחל ריבונות די ברור ששום דבר אחר מעבר לזה לא יתרחש בתוכנית הזו ונשאר עם החלקים הטובים שבה. אם חס וחלילה לא נחיל ריבונות עלולה לקום אחרי הבחירות ממשלת שמאל או ממשלת אחדות שתכניס אותנו ל'תהליך מדיני' שבקצה שלו יכול להיות אסון גדול מאוד".

שר התחבורה הדגיש, ''אנחנו נותנים קרדיט גדול מאוד לראש הממשלה, הוא מדינאי גדול, יש לו מערכת יחסים יוצאת מן הכלל עם הנשיא האמריקאי ועם צוותו והוא הצליח לרתום את הקשרים האלה כדי לקדם את האינטרסים של מדינת ישראל. אני משוכנע שהוא יכול ויודע לעשות את זה גם עכשיו עם הריבונות. תביא את הריבונות אדוני ראש הממשלה, עוד לפני הבחירות, זאת האחריות והמחויבות שלך ואתה מסוגל לעשות את זה".

על החשש מפני "שתיית מנדטים" על ידי הליכוד אמר סמוטריץ': "אני לא חושב שהליכוד שותה לנו קולות. בסופו של דבר הציבור חייב להבין את החשיבות בקיומה של מפלגה ציונית דתית גדולה. אנחנו עם שבעה מנדטים מחזיקים בתיקי הביטחון, החינוך והתחבורה. אלקין, חבר טוב מהליכוד וציפי חוטובלי שרים באמת קטנים ואיזוטרים עם יכולת השפעה שלא מתקרבת ליכולת ההשפעה שלנו. כשיש לנו מפלגה משלנו גדולה, חזקה, שחקן משמעותי שחייבים אותו בשביל הקואליציה, אנחנו מקבלים תקציבים, אנחנו מקבלים יכולת השפעה ויכולת להעביר חוקים, לקבל תפקידים גדולים ובכירים.

"אנחנו חייבים שתהיה מפלגה גדולה שתישא את הדגלים והערכים והאמונות שלנו לעם ישראל. אנחנו חייבים שתהיה מפלגה שתדאג לצרכים של הציונות הדתית. זה לא בושה, זה הציבור הכי פחות מגזרי, הכי אידאליסטי, הכי כללי. אנחנו חייבים לטפח את המפעלים שלו, הם אלה שמניעים את התנועה ומטפחים את הדורות הבאים''.

סמוטריץ' גאה ברשימת ימינה, "יש לנו ברוך ה' רשימה באמת פגז, אחד אחד, אנשים שיודעים ובאים לעבוד ומשקפים את כל המנעד המאוד רחב של הציונות הדתית כמעט בכל חתך אפשרי. אין בן אדם בציונות הדתית שלא מסתכל על הרשימה ומזהה לפחות כמה דמויות שהוא מזדהה ומעריך, סומך ויודע שהם ייצגו אותו נאמנה. אין סיבה בעולם לא להצביע למפלגה הציונית הדתית הטובה שנבנתה כאן".

על המתקפה משמאל נגד חתן פרס ישראל הרב יעקב אריאל אומר סמוטריץ' כי מדובר ב"ביקורת כל כך הזויה ומגוחכת שאני לא שומע אותה ולא מקשיב לה. הרב אריאל לא צריך ציונים ממני. תלמיד חכם עצום בעל שיעור קומה יוצא מן הכלל. איש עם אחריות ציבורית ואהבת העם והארץ והמדינה. הוא ראוי לפרס הזה ואין ראוי ממנו לפרס הזה ואין ראוי ממנו להוקרה הממלכתית הזאת מצידה של מדינת ישראל אחרי כל כך הרבה שנים של עשייה".

''אני אומר למטורללי משטרת המחשבות, נגמרו הימים שבהם חשבתם שהמדינה שייכת לסבתא שלכם, שאתם מתכנסים בעצמכם במועדון סגור ומחלקים פרסים לעצמכם וקובעים את מי צריך להוקיר ואת מי לא, מה מותר לחשוב ולהגיד ומה אסור. נגמרו הימים האלה, גם אנחנו חלק ממדינת ישראל, גם אנחנו חלק ממערכות השלטון והרב אריאל ודומיו יזכו להכרה ולהוקרה הלאומית הכל כך חשובה".