הרמטכ"ל בבית לחם: ''ניתן מענה חד וברור לטרור''דובר צה"ל

המחבל סנד חאלד אבו טור שביצע את פיגוע הדריסה שאירע לפנות בוקר (חמישי) בירושלים, פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו 18 שעות לפני הפיגוע - "מצאתי את תשובתי".

המחבל, תושב שכונת א-טור במזרח העיר, נעצר על ידי כוחות הביטחון והועבר לחקירה. המחבל נעצר ללא התנגדות אחרי שצוות ימ"מ הקיף אותו בעת שנסע ברכבו בצומת גוש עציון.

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ביקר בעיר בית לחם בליווי מפקד פיקוד המרכז אלוף נדב פדן, מפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף יניב אלאלוף, מפקד החטיבה המרחבית "עציון" אלוף-משנה דוד שפירא ומפקדים נוספים.

במהלך הביקור קיים הרמטכ"ל הערכת מצב ושמע את עיקרי תמונת המצב הגזרתית. ״אין לנו שום כוונה לאפשר לטרור להצליח. הדירקטיבה ברורה מאוד לשטח, ברורה מאוד עד לאחרון הכוחות - לסכל ולמנוע כל פעילות. כשאני אומר טרור אני מתכוון גם לאבן, בקבוק תבערה, בלוני נפץ, כל אלו הם טרור", אמר כוכבי.

''המסר הוא חד וברור, לא הפיגוע הזה, לא בלון הנפץ, לא הירי בצירים, כל הפעולות האלה- לא יצליחו.
צה״ל ממוקד לזירה הפלסטינית בשבועות האחרונים ואנחנו נעמיד מענה חד וברור לכל האירועים הללו״, הדגיש הרמטכ''ל.

זירת פיגוע הדריסה בירושליםמשטרת ישראל

בתוך כך, שר הביטחון נפתלי בנט קיים התייעצות ביטחונית בקריה שבתל אביב במהלכה עודכן אודות ההתפתחויות האחרונות. מלשכתו נמסר כי ''צה״ל יגביר את מוכנות הכוחות ביהודה ושומרון לקראת סוף השבוע, לצד משוואת תגובה תקיפה מול שיגור הבלונים מרצועת עזה''.

גם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן סיים הערכת מצב משטרתית בעקבות ההסלמה הביטחונית. "אנחנו חווים רצף של אירועי טרור עם חשש להסלמה, צבר של אירועים שמאחוריהם גורמים שמלבים את האווירה. גם החמאס וגם הרשות הפלסטינית, שמלבים את השטח. המסר שלי למשטרה הוא שנפעל בכל הכוח", אמר ארדן.

"את הפעולות הללו נבצע מחר בעזרת מגוון אמצעים. תגברתי את הבט"ש של אזור ירושלים בכל הר הבית והעיר העתיקה ויש עוד נקודות ומקומות שצריך לתת עליהם דגש.

המוקד הרגיש ביותר הוא הר הבית וכדי למנוע מופעי הסתה או פיגועי השראה וחיקוי - הוריתי על מעצרי מנע וניטור רשתות חברתיות", הוסיף השר לביטחון הפנים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בסיור בגוש עציון: "אבו מאזן, לא יעזרו הדקירות, הדריסות, הצליפות וההסתות. נעשה מה שצריך כדי להגן על ביטחוננו – איתך או בלעדיך".

בבסיס האימונים של חטיבת גולני התקיים הערב טקס ההשבעה של הלוחמים, חלקם נפצעו בפיגוע בירושלים. סא״ל סיון בלוך, מפקד הבסיס, אמר בטקס "אתמול בלילה צעדנו בבירת העם בדרכים שהלכו לוחמי ששת הימים, כמו אז גם אתמול בלילה ניסה מחבל לפגוע ולמנוע את תקומתה ותקוותה של המדינה.

''המסר שלי אליכם ולעם ישראל הוא שאף אחד לא יוכל לפגוע ברוח ובצדקת בדרך שלנו ואנחנו פה כדי להישאר", הדגיש הקצין.

שולף נשק ויורה: תיעוד הפיגוע סמוך לשער האריותדוברות המשטרה

בשעות הצהריים (חמישי) נפצע באורח קל לוחם צה"ל כבן 20 בפיגוע ירי שאירע סמוך לצומת הפרסה שבמערב בנימין, באזור הישוב טלמון. הלוחם ניצל בנס כאשר הקליע שפשף ופצע אותו בחלק האחורי של הגולגולת, מילימטרים ספורים מפגיעה קטלנית.

כוחות צה"ל הוקפצו למקום. המחבלים נמלטו וכוחות צה"ל פתחו במצוד אחריהם.

מצה"ל נמסר, "מחבל ירה לעבר לוחמי צה"ל ששהו במרחב. לוחם צה"ל נפצע מהירי באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. לוחמי צה"ל הגיבו בירי לעבר המחבל ופתחו במרדף אחריו".

זירת הפיגוע סמוך להר הביתדוברות מד"א

כמה שעות קודם לכן אירע פיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים. בתיעוד של המשטרה נראה המחבל שאדי בנא, בן 45 מחיפה, יורה לעבר שוטרי מג"ב ופוצע את אחד מהם באורח קל. לאחר מכן הוא נמלט מהמקום ואז נורה למוות. המשטרה פשטה על בית המחבל בחיפה ועיכבה לחקירה את שני אחיו של המחבל.

לפנות בוקר (חמישי) נפצעו 12 חיילים בפיגוע דריסה סמוך למתחם התחנה בירושלים. בין הפצועים - חייל במצב קשה וחייל במצב בינוני, השאר נפצעו קל.

הרכב הפוגע ובתוכו המחבל עלה על המדרכה ופגע בחיילים שהתכוונו לחצות את הכביש סמוך למתחם התחנה. המחבל נמלט וכוחות הביטחון לכדו אותו בתום שעות ארוכות של חיפושים.

פאראמדיק מד"א ישי ראוכברגר שטיפל בפצוע בגזרת בנימיןדוברות מד"א