אבו מאזן
אבו מאזןצילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) אומר כי הפלסטינים לא יסכימו לפחות מאשר הכרה בירושלים המזרחית כבירת מדינת פלסטין, והם לא יוותרו כהוא זה על זכויותיהם שהוכרו ע"י החלטות המוסדות הבינלאומיים.

בפגישה עם נציגים של החברה האזרחית בלשכת הנשיאות ברמאללה (חמישי) אמר אבו מאזן, כי המערכה הנוכחית עם ישראל לא תהיה האחרונה, אך הפלסטינים ינצחו בה כפי שניצחו במערכות הקודמות מזה 103 שנים מאז הצהרת בלפור ועד היום.

אבו מאזן הדגיש, כי בסופו של דבר תוקם מדינת פלסטין שעיר הבירה שלה היא ירושלים המזרחית ולא אבו דיס או עיזריה כפי שישראל מעוניינת.

לדברי אבו מאזן, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אינו מאמין בשלום והתוכנית המדינית המוצעת היא למעשה יישום הצהרת בלפור המורה על הקמת בית לאומי לעם היהודי.

בדבריו חזר אבו מאזן על טענתו המפקפקת באופי היהודי של מדינת ישראל בציינו, כי 26 אחוזים מתושבי המדינה אינם יהודים, בהם קהילה רוסית גדולה המונה מיליון איש שמחציתם אינם יהודים.

"אנו נשיג את המדינה הפלסטינית שבירתה ירושלים המזרחית, ואולם עלינו לפעול בחוכמה ולהילחם בכיבוש באמצעות הפגנות עממיות בדרכי שלום", אמר אבו מאזן.

אבו מאזן הוסיף: "אנו נלך למועצת הביטחון כדי לשאת נאום, ובקיצור העסקה הזו פסולה בתכלית. אנו רוצים מו"מ באמצעות הקוורטט הבינלאומי על בסיס הלגיטימיות הבינלאומית ויוזמת השלום הערבית".