טראמפ ונתניהו בבית הלבן
טראמפ ונתניהו בבית הלבןצילום: יוני קמפינסקי

כ-100 חברי קונגרס דמוקרטים שלחו אתמול (חמישי) מכתב לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ שבו הביעו התנגדות נחרצת לתוכנית המאה.

בטיוטת המכתב שפורסמה באתר jewishinsider טוענים חברי הקונגרס כי התוכנית לא תפתור את הסכסוך בין הישראלים לפלסטינים ותעניק לישראל "רישיון להפר את החוק הבינלאומי" על ידי החלת הריבונות ביהודה ושומרון.

לטענת המחוקקים הדמוקרטים, המפה שהציג צוות השלום של הבית הלבן הכוללת מדינה פלסטינית מפורזת על 70% משטחי יהודה ושומרון, הופכת את "פתרון שתי המדינות האמיתיות לבלתי אפשרי", מכיוון שהשטח שניתן לפלסטינים יהיה מוקף בהתנחלויות ובשליטה ישראלית, אשר "איננה מהווה מדינה".

הדמוקרטים גם תוקפים את מועד פרסום תוכנית המאה, "כחודש לפני הבחירות השלישיות של ישראל ועל רקע כתבי האישום של ראש הממשלה בנימין נתניהו - שחרור התוכנית נראה כעת כהתערבות בלתי הולמת בבחירות זרות''.

נאום נשיא ארה"ב טראמפ בהשקת תוכנית המאהבאדיבות כאן 11

אתמול החליטה המועצה האזורית שומרון להעלות הילוך בקמפיין החירום להחלת ריבונות ביהודה ושומרון ובקעת הירדן, והעלתה קמפיין באתרים אוונגליסטים כדי להשפיע על ממשל טראמפ ולהוביל להכרזת הריבונות.

הקמפיין עלה בין השאר באתר הרפובליקני האוונגליסטי ''Breitbart'' תחת הכותרת ''הנשיא טראמפ - אל תפספס את ההזדמנות ההיסטורית: פעל להחלת ריבונות ישראלית על ארץ התנ"ך - יהודה ושומרון. אמור לא למדינה טרוריסטית בלב ישראל".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הסביר: "גם חברינו בארצות הברית מבינים שעלינו לפעול במהירות ובנחישות על מנת להחיל את הריבונות ביו"ש כבר השבוע. אנחנו עומדים בצומת דרכים היסטורית שלא תחזור, החלת ריבונות ביהודה ושומרון היא צו השעה.

''אנחנו שמים הרבה על הכף כאשר אנחנו ממתינים עם ההכרזה, ההמתנה יכולה להוביל אותנו לנקודת אל-חזור ואנו מודעים למצב הנזיל במזרח התיכון. אני קורא לראש הממשלה – הכרז על ריבונות היום".

יוסי דגן: מאוחדים בדרישה להחיל ריבונות