אמיר אוחנה
אמיר אוחנהצילום: שריה דיאמנט

שר המשפטים, אמיר אוחנה, שיגר הבוקר (שישי) מכתב להנהלת הפרקליטות שבו התייחס למינוי ממלא מקום פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד.

אוחנה מתח ביקורת על היועמ"ש אביחי מנדלבליט, "היועץ הציב בפני אפשרות למנות פרקליט מסוים אחד בלבד, שהיא לשיטתו, ורק היא - מצויה בתחום הסבירות.

"מכיוון שעמדה זו של היועץ נראתה לי כשלעצמה חורגת ממתחם הסבירות (הייתכן שמבין מאות רבות של פרקליטים טובים ומנוסים יש רק אחד - מוכשר ומוצלח ככל שיהיה - היכול למלא את המשימה?) התעקשתי לקיים הליך סדור של ראיונות עם מועמדים נוספים".

לדברי אוחנה, מנדלבליט לא הסביר מדוע עו"ד אלדד אינו מתאים לדעתו לתפקיד. "הטענה היחידה שעלתה על ידי היועץ היא ש'הם (הנהלת הפרקליטות) לא יקבלו אותו'. איני יכול לקבל טענה זאת. הפרקליטות איננה 'חצר פרטית' של אף עובד מדינה, וכולנו מצווים לפעול על פי חוק. לקיתם בשיכרון כוח. רוב חיי המקצועיים הייתי אף אני עובד מדינה, ולא עלה בדעתי 'לא לקבל' את מי שהוגדר ממונה עליי... דן הוא בשר מבשרה של הפרקליטות. הוא נאבק לצדכם כתף אל כתף, כבר כמעט שלושים שנה בפשע ובשחיתות. מה בו 'לא מתאים לתפקיד'?".

"היה מצופה, ככל שלשיטת היועץ אין מניעה משפטית, ליתן את ברכת הדרך למ"מ פרקליט המדינה החדש, לאחל לו הצלחה בתפקידו וליתן לו את הגב המלא לשאת בעול האחריות הכרוכה בתפקיד - בעיקר בתקופה מורכבת ומאתגרת זו".