יועז הנדל
יועז הנדלPhoto by Flash90

חבר הכנסת יועז הנדל מכחול לבן עורר בסוף השבוע סערה בעקבות דבריו ל"הארץ" לפיהם, "הגיעו לפה אנשים מכל מיני מדינות, חלקם הגיעו עם מנטליות של קונצרט וחלקם הגיעו עם מנטליות של דרבוקות".

ח"כ עופר שלח התנער מדבריו של הנדל מסיעתו. "דבריו הם התבטאות אומללה, שטוב היה לולא נאמרה ואינה משקפת בדבר את רוחה של כחול לבן", אמר.

ח״כ תמר זנדברג כינתה את יועז הנדל "סוס טרויאני", "בעוד אנחנו עובדים עבור ממשלת שמאל בראשות גנץ, יש בכחול לבן סוסים טרויאנים שהמטרה שלהם היא למנוע ממשלה כזו. את הקולות הגזענים של הנדל שמענו השבוע, האנשים האלה מנסים למנוע את חילופי השלטון בישראל״.

ח"כ אחמד טיבי תקף בחריפות את הנדל וכינה אותו "גזען לבן נגד ערבים ומזרחיים כאחד".

טיבי אמר "הנדל הוא לא טרזן , הנדל הוא הג'ונגל. אני מת על פיירוז ועל הדרבוקה בשירי אום-כולתום. קרוב לוודאי שהנדל מאזין לווגנר בכל פעם שמגף הכיבוש דורס את הפלסטינים נטולי זכויות האדם בגלל אותה תרבות מערבית המעודדת התנחלויות, נישול וסיפוח. אני בז להשקפת העולם שלו ושל חלק מחבריו המאמינים בעליונות היהודים".

בליכוד הגיבו "הנדל הוא הגרבוז של 2020", נמסר. "הוא מתייחס למצביעי הליכוד כ'מנטליות של דרבוקות'. זה היחס שלו לאנשים שחזרו הביתה, לארץ ישראל, עם תרבות עשירה ומפוארת".