הפתעה לחייל הבודד מסן דייגו
הפתעה לחייל הבודד מסן דייגוצילום: מרק גרסיה

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, וחגית חמו, אמו של אורי, החייל הבודד מסן דייגו שנפצע בפיגוע הדריסה בירושלים, נטעו בסוף השבוע עץ בבית הספר היהודי 'ג'ואיש אקדמי' בסן דייגו, לקראת ט"ו בשבט - כסימן לסולידריות העמוקה בין יהדות התפוצות לבין ישראל.

הרצוג, שנמצא בביקור עבודה מתוכנן בחוף המערבי, קיים פגישה מרגשת ביום שישי עם אמו של אורי בסן דייגו, בבית הספר 'ג׳ואיש אקדמי', שבו היא מלמדת עברית ויהדות ושבו גם למד בנה אורי לפני עלייתו.

בבית הספר מתחנכים כמה מאות תלמידים מגיל שנתיים ועד י"ב. באירוע הנטיעות השתתפו גם אנשי חינוך ותלמידיה של חגית מבית הספר, ביניהם גם אגם חמו, אחותו הקטנה של אורי.

אורי, שנולד וגדל בסן דייגו, עלה לארץ במסגרת גרעין צבר של תנועת הצופים והתגייס לצה"ל בנובמבר 2019. חגית, אמו של אורי, סיפרה להרצוג ולאנשי הקהילה בסן דייגו שבנה גדל על אהבת הארץ והתעקש לעלות לישראל ולהתגייס לצבא. היא תיארה את הרגע שבו שמעה על הפיגוע.

"דיברתי עם אורי זמן קצר לפני שהוא יצא לסיור בירושלים. דאגתי לבריאות שלו וביקשתי ממנו ללבוש בגדים חמים כדי להגן עליו מפני הקור הירושלמי. לא עברו כמה שעות וקיבלתי טלפון מאבא שלי, סבו של אורי שמתגורר בישראל, בנצרת עלית. הוא סיפר שאורי נפצע בפיגוע והוא מאושפז בבית החולים".

חגית הוסיפה כי מרגע שנודע על פציעתו, בית הספר ג׳ואיש אקדמי שבו היא מלמדת מעניק לה ולמשפחה תמיכה מלאה ומלווה אותם ביחד עם הקהילה בסן דייגו, תנועת הצופים, הסוכנות היהודית וגופים רבים נוספים שמבקשים להביע סולידריות עם המשפחה.

יו"ר הסוכנות היהודית דיבר על הקשר המיוחד בין יהודי סן דייגו לבין ישראל שבא לידי ביטוי גם בשותפות של קהילת סן דייגו עם המועצה האזורית שער הנגב ותושבי עוטף עזה במסגרת תכנית שותפות ביחד של הסוכנות היהודית. "הסולידריות בעם היהודי היא גם זו שהניעה את אורי לעלות לישראל ולהתגייס לשירות משמעותי בצבא", אמר הרצוג וציין כי בכל שנה מתגייסים יותר מ- 1,000 צעירות וצעירים מתכניות הקליטה של הסוכנות היהודית, שעלו לישראל ללא הוריהם. ״החיילים הבודדים לא לבד - הסוכנות היהודית וקרן מיראז׳ בשיתוף עם קרן היסוד ותורמים נוספים מלווים אותם במסגרת פרויקט 'כנפיים' מרגע הגעתם ארצה, לאורך כל השירות הצבאי ועד אחרי שחרורם מהצבא״, הוסיף יו"ר הסוכנות היהודית.

אורי, שנפצע בפיגוע הדריסה סמוך למתחם התחנה באופן בינוני, מאושפז בבית החולים בירושלים. יחד איתו נמצא אביו קובי שהגיע כדי להפתיע אותו בטקס ההשבעה בכותל ובמקום זאת עשה את דרכו לבית החולים. שעות אחדות אחרי המפגש עם הרצוג המריאה חגית חמו לישראל, כדי להיות ליד מיטת בנה. הלילה היא תנחת בנתב"ג ומשם תיסע לבית החולים. מערכת התמיכה של צה"ל ושל הסוכנות היהודית תלווה את המשפחה ותסייע להם בתקופה הקרובה.