תחקיר "פדיון הנפש" של ברלנדבאדיבות חדשות 13

בעקבות מעצרו הרב אליעזר ברלנד החשוד בעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס, גוללה הבוקר (א') נורית בן משה את סיפור מחלתה של בתה וטענה כי הוא מנע ממנה לבצע טיפולים מצילי חיים וכתוצאה מכך היא נפטרה.

"הוא מנע ממנה טיפול מונע, נלחמתי על זה ואמרתי לו שאם הוא לא ייתן לה טיפולים אני אלך לתקשורת. אני מרגישה שאני טוחנת מים. זה עלה לבת שלי מיליון שקל", סיפרה בראיון לגל"צ.

בדבריה סיפרה כיצד הרב ואנשיו גבו ממנה מאות אלפי שקלים על 'פדיון חיים'. "הוא אמר לה 'את לא עושה טיפול'. כשהייתה אחרי ניתוח וחשבה לעשות טיפולים, היא באה ואמרה 'אין לי סרטן, הרב אמר לי שאין לי סרטן, הרופאים סתם מנתחים. את בריאה ואין לך כלום'. אחרי שנתנה לו פדיון של 700 אלף שקל, ואז גם ביקש ממני. ידעתי שיש לי עסק עם העולם התחתון. הוא אמר 'אני ערב לחיים שלך, אלווה אותך עד גיל 120, את בריאה ואין לך כלום'", אמרה.

"הבת שלי הגיעה למצב שהייתה פצצה מתקתקת", ציינה, "היא הייתה אמורה לעבור את הטיפול הראשון חודש אחרי שנותחה. אחרי שישה חודשים הרופאה אמרה שהיא פצצה מתקתקת, ניגשתי אל העוזר שלו וביקשתי שיבקש מהרב להורות לבת שלי לעשות בדיקות. הוא ענה 'את יודעת שסרטן זה משהו נפשי'. לבסוף אשתו של הרב התקשרה לבת שלי ואמרה שהרב רוצה לראות אותי. הרב אמר 'אני רואה שאמא דואגת, לכי תעשי בדיקות ונראה לה שהכל בסדר'".

במהלך הראיון היא נשאלה אודות תחושותיה על מעצרו. "דבר ראשון, אני מקווה שהבת שלי תהיה הקורבן האחרון, אני מקווה שהוא ישלם על המעשים שלו. לא ייתכן שרוצח יסתובב חופשי, והכוונה גם לכל הסובבים אותו", אמרה.