נשיאת העליון אסתר חיות
נשיאת העליון אסתר חיותצילום: אסתי דזיובוב/TPS

בעקבות הפרסומים האחרונים על חליפת המכתבים בין השופטת החשודה אתי כרייף ובין שר האוצר משה כחלון שיגרה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות מכתב לשופטים.

במכתב, שתוכנו פורסם הבוקר (ראשון) נכתב בין היתר, "מאז שהחלה לפני כשנה חקירת המשטרה הנוגעת לחומרים מתוך הטלפונים הניידים של ראש לשכת עורכי-הדין לשעבר, עו"ד אפי נוה, אנו עדים מעת לעת לחשיפה של קטעים שונים מתוך החקירה בפרשה זו".

"לאחרונה נחשפה בתקשורת התכתבות נוספת מתוך חומרי החקירה הנ"ל. ככל שהדבר נוגע למערכת היחסים, אשר על פי הנטען התקיימה בשנת 2016 בין עו"ד נוה ובין מי שהייתה אז עו"ד ומועמדת לשיפוט וכיום השופטת אתי כרייף, לא ניתן להרחיב את הדיבור בהינתן העובדה כי פרשה זו מצויה עתה בשלב של כתב-חשדות לפני שימוע", הוסיפה.

"אומר רק כי מיד עם תחילת החקירה בראשית 2019 חדלה השופטת כרייף לשבת בדין וכיום היא מושעית מתפקידה", הדגישה נשיאת העליון. "לאחר שיתקיים השימוע ובהתאם לתוצאותיו, יוחלט על המשך הטיפול בעניינה. עוד ייאמר כי בעקבות פתיחת החקירה בפרשה זו, התפטר עו"ד נוה מראשות הלשכה וכן מחברותו בוועדה לבחירת שופטים. ועדה זו אף אינה מתכנסת מאז דצמבר 2018 בשל שלוש מערכות הבחירות הרצופות שהמדינה נתונה בהן".

"בעקבות פרסומים כאלה ואחרים מצאתי לנכון לפנות אליכם ולומר לכם שעם כל המבוכה והקושי עלינו לזכור כי מדובר בפרשה אחת שאסור שתכתים את שופטי ישראל כולם או את תהליך המינוי ואת שיטת מינוי השופטים בכללותה", טענה חיות.

לדבריה, "זוהי שיטה שבבסיסה היא שיטה טובה אשר הוכיחה את עצמה לאורך עשרות שנים ואלפי מינויים. מכל מקום, נוכח תקופת הבחירות שבה אנו נתונים הוועדה אינה מתכנסת כבר למעלה משנה, כאמור, ובוודאי שאין זו העת המתאימה לדון בשינויה".

"אני מבקשת לחזק את ידיכם ולהביע את הערכתי הרבה לעבודה המסורה והמקצועית שאתם מבצעים יום-יום ושעה-שעה, בסיועם הנאמן של כל עובדי הרשות השופטת", סיכמה. "צר לי שפרשה זו והפרסומים שבעקבותיה מעיבים על פועלכם החשוב בעשיית משפט ובעשיית צדק בכל ערכאות השיפוט הפרוסות לאורכה ולרוחבה של הארץ. אני סמוכה ובטוחה כי תמשיכו לעשות את המיטב למען הציבור ולמען החברה בישראל, בזקיפות קומה, בניקיון כפיים ומתוך תחושת שליחות. לבסוף, חשוב לי להבטיחכם כי אם יתברר חלילה שקיימים מקרים נוספים של התנהלות בלתי תקינה, לכאורה, הטעונים בירור הדברים ייבחנו ויטופלו במלוא הרצינות, תוך הסקת המסקנות הנדרשות ולפי הסמכויות הנתונות לי בדין".