עודד רביבי
עודד רביביצילום: קובי ריכטר/TPS

ראש מועצה מקומית אפרת ומחזיק תיק יחסי החוץ במועצת יש"ע עודד רביבי מגיב להודעת השגריר דיויד פרידמן לפיה ועדה משותפת לישראל ולארה"ב תתאם יחד את הגבולות העתידיים.

רביבי מתריע כי לא נכון לישראל לפעול באופן חד צדדי כעת, "השגריר פרידמן מניח בשם ממשל ארה"ב הזדמנות נדירה לשבת יחד עם האמריקנים , לקיים שיח בתוכנו ובאמצעות ממשלה נבחרת כדי לקבוע מה יהיו גבולותיה של ישראל".

"כשמדובר בנושא חשוב כל כך, חשובה התמיכה הבינ"ל שארה"ב יודעת לייצר. חשובה לא פחות הממשלה שתשב מול הממשל האמריקני ותדע לעמוד על האינטרסים הישראלים", ציין רביבי.

"אני קורא לשותפי להנהגת ההתיישבות ליצור מנגנון עבודה משותף יחד עם ראש הממשלה כדי שנבוא כאיש אחד לאמריקנים וכשאנחנו יודעים מה אנחנו רוצים להשיג", הוסיף.

שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, פרסם הבוקר ציוץ בטוויטר בו הזהיר כי צעדים חד צדדיים מצידה של ישראל יסכנו את המהלך להחלת ריבונות על מרחבי ההתיישבות ביו"ש.

"תוכנית השלום של הנשיא טראמפ היא תוצאת עבודה ממושכת של שלוש שנים בין הנשיא, רה"מ נתניהו ונציגיהם הבכירים", צייץ השגריר בחשבון הטוויטר שלו.

פרידמן הוסיף כי יישום הריבונות באזורים המצוינים בתוכנית השלום של הנשיא טראמפ כפוף להשלמת תהליך המיפוי בידי ועדה ישראלית-אמריקנית משותפת.

"ישראל כפופה להשלמת הליך המיפוי על ידי ועדה משותפת ישראלית-אמריקאית. כל פעולה חד צדדית לפני סיום עבודת הוועדה מסכנת את התכנית ואת ההכרה האמריקנית בה", אמר.