צוותים רפואיים סמוך ל"ספינת הקורונה" ביפן
צוותים רפואיים סמוך ל"ספינת הקורונה" ביפןצילום: רויטרס

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט וכבר גבה יותר קורבנות מאשר נגיף הסארס.

על פי הנתונים של ארגון הבריאות העולמי מתו מנגיף הקורונה 813 בני אדם, כאשר נגיף הסארס שהתפרץ בשנת 2003 גבה 774 קורבנות.

מרבית הקורבנות והנדבקים בקורונה הם ממחוז הוביי, שם נרשמו 780 מקרי מוות. על פי הנתונים לפחות 37 אלף בני אדם ברחבי העולם נדבקו בנגיף הקורונה.

בינתיים מתבררים נתונים חדשים על הדרך בה התפרץ הוירוס החדש. מחקר חדש מגלה כי 41 אחוזים מ-138 מקרי ההדבקה הראשונים של וירוס הקורונה התרחשו בבית החולים בעיר ווהאן בסין, מוקד המחלה.

על פי המחקר שהתפרסם במגזין הרפואי Jama, הנתון הזה מצביע כי כמעט ממחצית מקרי ההדבקה הראשונים של הנגיף התרחשו בתוך כותלי בית חולים אחד בלבד, כאשר לאחר חולים ואנשי צוות של בית החולים בווהאן העבירו את הנגיף לבני אדם אחרים וגרמו להתפשטותו.

בינתיים, שוחררו בשעות האחרונות 3,600 נוסעים שהיו על ספינת נוסעים שעגנה בחופי הונג קונג במשך ארבעה ימים, לאחר שבדיקות לנגיף הקורונה חזרו שליליות.

הספינה נמצאה בהסגר מספר ימים לאחר שעלה חשד כי חלק מהנוסעים ואנשי הצוות לקו בנגיף.

בספרד אישרו השלטונות כי התגלה מקרה שני של הדבקה בקורונה, כאשר גם במדינות אחרות נלקחו תיירים שחזרו מסין לבדיקות על מנת לגלות האם נדבקו בנגיף.

בימים האחרונים גם גובר החשש לחייו של עיתונאי סיני שנעלם לאחר שחשף את מימדי ההידבקות בקורונה הסין. העיתונאי, צ'ן קיושי, הגיע לווהאן בתאריך 24 בינואר, יממה לאחר שהעיר נסגרה בהוראת השלטונות. הוא ביקר בבתי החולים ובתי קברות, והביא תיעוד של מימדי ההידבקות במחלה.

הוא נעלם לאחר מספר ימים ועד עתה לא נמצאו עקבותיו. ברשתות החברתיות קראו גולשים רבים לממשלת סין שלא לפגוע בעיתונאי. "אנו מקווים כי הממשלה תתייחס לצ'ן קיושי באופן הגון וצודק. אנו לא יכולים להרשות עוד לי ונליאנג" כתב אחד הגולשים, שהזכיר את הרופא שחשף את מימדי הקורונה אך הושתק ונפטר לפני מספר ימים.