ספינת קרוז
ספינת קרוזצילום: איסטוק

'נסיכת היהלום' הולכת ומתבררת כמלכודת מסוכנת מאוד לנוסעיה ואתמול עודכן מספר החולים שאותרו על סיפונה ל־70, לאחר שיום קודם לכן נמסר כי מספרם עומד על 64.

העובדה שה'קורונה' התגלתה בספינה רק ביום רביעי האחרון, מלמדת על כך שמקרי תחלואה נוספים צפויים להתגלות מדי יום בימים הקרובים, ובמשך כשבועיים מאז החלה מדיניות ההסגר על הספינה.

יתכן גם שמספר החולים החדשים שיתגלו מדי יום יזנק בחדות בימים הקרובים, בהתחשב בכך שמקורות ההדבקה היו רבים יותר ככל שחלפו הימים מאז התחוללה ההדבקה הראשונה על גבי הספינה.

בתוך כך התפרסם אתמול תיעוד מתוך הספינה, וממנו נראה כי הצוות מנהיג מדיניות מקלה יחסית כלפי הנוסעים הכלואים בחדריהם, ובמשך שעה ביום הם מורשים לצאת להליכה רגלית על גבי הסיפון, כשבחלק המצולם נראה מסדרון צר בסיפון העליון, בו צועדים עשרות אנשים הלוך ושוב, כשהם שומרים על מרחק לא רב זה מזה, ונזהרים שלא לגעת במעקה הסיפון, או זה בזה.

כל החולים שאותרו על הספינה הורדו ממנה והועברו למתקני בידוד יבשתיים על אדמת יפן, ולפי הדיווחים מצבם של ארבעה מתוכם קשה מאוד. זאת, על אף שתסמיני המחלה הראשונים התגלו אצלם רק לפני ימים אחדים.

ובעוד נוסעי 'נסיכת היהלום' מנסים להתעודד ולקוות לטוב, חבריהם ב'עולם החלומות', שעגנה לחופי הונג קונג והיו תחת הסגר גם הם מאז יום רביעי האחרון, הורשו אתמול לרדת מהספינה, לאחר שהוסר החשש כי הם נדבקו במחלה. זאת, על אף הדיווחים הקודמים שפורסמו בנושא ולפיהם שלושה מנוסעי הספינה זוהו כחולים ב'קורונה' והורדו ממנה ביום חמישי האחרון.

הנוסעים ירדו מהספינה בקריאות צהלה, והביעו את שמחתם הגדולה על כך שההסגר שנכפה עליהם הגיע אל קצו ומעתה הם חופשיים לשוב לארצותיהם.