כץ: בושה

ח"כ אופיר כץ (הליכוד), יוזם העתירה לפסילתה של ח"כ היבא יזבק מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-23, לא הופתע מהחלטת בית המשפט העליון להפוך את החלטת ועדת הבחירות ולאפשר ליזבק להתמודד.

"לא באתי לדיון עם הרבה ציפיות לאור החלטות הקודמות של בית המשפט העליון", סיפר כץ, "תוך כדי הדיון חזרה בי האופטימיות כששמעתי את הביקורת והשאלות הנוקבות של השופטת חיות, ואת העובדה שהתשובות של צוות ההגנה של יזבק לא מספקים אותה, אך לצערי הם סיפקו 5 שופטים".

הטענה של ח"כ יזבק היא שהיום היא הייתה מתנסחת אחרת. אתה קונה את זה?

"בוא תסביר לי איך קורה ששמים תמונה של רוצח מחבל מתועב בפייסבוק? או להעלות תמונה של מחבלת ביום האישה הבינלאומי כדי לחזק את מקומה של האישה אצל הפלסטינים? הסברים הזויים. הכי מקומם שהיו לה מספר הזדמנויות והיא לא הביעה חרטה ולא אמרה שהם מחבלים. זה אומר הכל על השקפת עולמה של יזבק".

זה לא סוף פסוק מבחינתך?

"בכנסת הבאה צריך לתקן את חוק היסוד שגם אנשים שמהללים מחבלים לא יכולים להתמודד בבחירות ולכהן בכנסת. לצערי שופטי בג"ץ לא מתייחסים לכל הסעיפים בחוק כמו תמיכה במאבק מזוין במדינת ישראל ומתייחסים רק לסעיף הגזענות. אני מתכוון לפעול ולעשות תיקון בחוק".

כץ מספר על שיחת הטלפון הקשה עם אחיו של דני הרן מיד לאחר החלטת בית המשפט העליון, "התנצלתי על התוצאה בפני רוני קרן, אחיו של דני הרן הי"ד שנרצח בפיגוע בנהריה. ביקשתי סליחה על כך שהוא יצטרך לראות את יזבק בכנסת. קרן אמר לי בשיחה שמעבר לזה שתקעו לו סכין בלב איזה מסר מעבירים שופטי בית המשפט העליון? האם לתמוך בטרור זה לגיטימי? אולי גם להיות מחבל ולרצוח יהודים זה לגיטימי?".

כץ מתייחס גם לכך שהבוקר הגיעה ח"כ יזבק לתמוך בראאד סלאח בבית המשפט, "ניכר באופן ברור שיזבק מביעה חרטה עמוקה וכנה על תמיכתה בטרוריסטים, עד כדי כך, שהיא מגיעה לדיון גזר דין של מי שנכנס שוב לכלא ל- 28 חודשי מאסר על הסתה לטרור, ובעל שורה של הרשעות על תמיכה בטרור והסתה לאלימות".

‏בעניין מעמדה של ועדת הבחירות המרכזית אומר כץ, "אם אין משמעות להחלטות של ועדת הבחירות אולי צריך לבטל אותה או לחזק את ועדת הבחירות. מה שבטוח אי אפשר להשאיר את המצב על כנו. אי אפשר שוועדת הבחירות תהיה תחנה בלי משמעות".