קידום אתרים
קידום אתריםPIXABAY

קידום אורגני הפך מביטוי מקצועי שמעטים מכירים למושג שכל בעל אתר עסקי ברשת חייב להכיר.

כבר מזמן ברור שהעסק שלכם צריך אתר באינטרנט, כך שתגיעו לקהל לקוחות פוטנציאלי שמתעניין במה שיש לכם להציע.

לכן, כל בעל אתר שרוצה שהתכנים שלו יגיעו לכמה שיותר אנשים, מודע לנושא הקידום האורגני בגוגל. חברות מקצועיות של קידום אתרים קיימות כיום בשפע בשוק הישראלי, וטווח המחירים שלהן מגוון מאוד.

בעלי אתרים שרוצים לחסוך כסף שואלים לרוב את השאלה הבאה בניסוחים שונים: "האם אפשר לבצע קידום אתרים אורגני לבד"? התשובה היא כן, אבל הנה כמה דברים שצריך לשקול בהקשר הזה.

מה צריך לדעת על האלגוריתם של גוגל

אותם בעלי אתרים, שאינם מעוניינים להיעזר בשירותיה של חברת קידום אתרים, צריכים להכיר את המרכיבים החשובים ביותר באלגוריתם הדירוג של גוגל. האלגוריתם הוא בעצם "המוח" שמאחורי הדירוגים. על פי הערכות של מקצוענים בתחום, יש בערך כ-200 מרכיבים שונים שקובעים את הדירוג בתוצאות החיפוש.

המרכיבים הבולטים ביותר מבחינת רמת החשיבות שלהם נחשבים הקישורים הנכנסים לאתר ואיכות התוכן. חשוב לדעת כי יש הרבה מאוד חילוקי דעות בעולם קידום האתרים ביחס לחשיבות של כל פרמטר. אין הרבה מחלוקת לגביי העובדה שכמות הקישורים שמובילים מבחוץ אל תוך האתר שלכם היא חשובה מאוד וגם האיכות שלהם קובעת.

גם לגביי סוגיית התוכן אין הרבה מחלוקת. התוכן באתר צריך להיות מקורי, עשיר, איכותי וכזה הנותן מידע מדויק שעונה על הצרכים של הגולשים.

פרמטרים חשובים אחרים קשורים בסוגיות טכניות יותר. נושאים כמו מהירות טעינת דפי האתר, מידת ההתאמה של האתר לתצוגה במגוון סוגי מסכים, וותק הדומיין של האתר ועוד.

כמה זמן לוקח לאתר להתקדם

גם אם החלטתם לקחת את נושא הקידום של האתר לידיים שלכם, חשוב לדעת שקידום אורגני הוא לעתים עבודת נמלים שלוקח הרבה זמן לראות ממנה תוצאות.

גם אם אתם משפרים את התוכן באתר, את הביצועים הטכניים שלו ומשיגים קישורים איכותיים אליו – ההתקדמות בדירוגים יכולה לקחת חודשים רבם.

יש צורך במעקב קבוע אחר ההתקדמות של האתר, ויש פלטפורמות וכלים שניתן להיעזר בהם לשם כך. שיווק באינטרנט הוא מלאכה מורכבת המצריכה סבלנות רבה.

היתרון של עבודה עם מקצוענים

מכיוון שמלאכת הקידום היא עדינה ודורשת מעקב רב ויכולת תגובה לשינויים שקורים באתר וגם אצל המתחרים של העסק, יש יתרון רב בעבודה עם מקצוענים.

מומחים לקידום אתרים הם בדרך כלל בעלי ניסיון בעבודה עם אתרים מתעשיות שונות. הם מתעדכנים בכל החידושים בתחום באופן קבוע – וכאלה יש הרבה מאוד.

נכון שהתשלום החודשי לחברה מקצועית יכול להיות גבוה לעתים, אך הפוטנציאל העסקי שיש לכל אתר חשוב בהרבה. אתר אינטרנט עסקי שבנוי נכון ומופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל יכול בהחלט להניב הכנסות ולהגדיל את מאגר הלקוחות הקיים.

לכן, מומלץ מאוד להפקיד את האתר בידיים מקצועיות ומנוסות, שיוכלו להביא תוצאות אמתיות בזמן קצר יותר.

השאיפה לבצע קידום אורגני לבד ראויה להערכה, אך קרוב לוודאי שמנהלי עסק יכולים לנצל את הזמן הרב הדרוש לכך למטרות יעילות יותר. מה שכן, כדאי לצבור ידע בתחום וכך לשפר את יכולת הפיקוח על העבודה שמבצעת עבורכם החברה המקצועית לקידום.

והבונוס הגדול - הידע שצברתם בתחום יעבוד בשבילכם. בעזרתו, תדעו לשאול את השאלות הנכונות ולעזור למקד ולייעל את מאמצי הקידום שעושים עבורכם.