שניים מראשי ישיבת 'אורות שאול' מספרים על המעבר לתל אביב

ישיבת ההסדר 'אורות שאול' מגיעה לתל אביב וראשיה מספרים על התחושות עם ההתרחבות ועם ההיכרות עם אתגרי העיר הגדולה.

"אנחנו בתחושה מאוד מרוממת של עצם המעבר מרעננה אל תל אביב. יש בעיר הזו אנרגיות עצומות ואנחנו מנסים שהאנרגיות שלנו בתוך בית המדרש יהיו החזקות ביותר, הלמדניות ביותר ומתוך זה להקשיב וגם להתפשט החוצה", אומר הרב יובל שרלו.

הרב תמיר גרנות, ראש הישיבה בתל אביב, מגדיר את המעבר לעיר הגדולה כמסע. "תל אביב היא בשורה גדולה. זו העיר הראשונה בארץ ישראל המתחדשת של מדינת ישראל. יש בה כוחות אדירים. הגענו בענווה ללמוד להקשיב ולאט לאט לראות איך אנחנו יכולים ליטול חלק, להשמיע את הקול שלנו".

"אנחנו יודעים שיש לנו תורה רוח ואמונה, אבל איך אלה משתלבים במרקם העירוני באופן מברך נותן ומשתלב באופן אמיתי שכולם מתברכים ממנו. את זה אנחנו משדלים ללמוד בענווה ולאט, אבל החלומות הם גדולים", דברי הרב גרנות.

את האופן בו ניתן להשפיע גם בעיר הגדולה מגדיר הרב שרלו כ"מעגלים מעגלים", ומסביר: "מתחילים בבית המדרש, בכור ההיתוך של הישיבה. זה העיקר והמנוע. הבחורים באו ללמוד תורה ואנחנו באנו ללמד, ואז פותחים חלונות להקשיב למה שמתרחש בחוץ, לדבר עם מה שקורה בחוץ ומתרחבים לגרעין, לקהילה המקומית ובעזרת ה' בהמשך גם לכלל תל אביב".

כשהוא מתייחס לקמפיין איסוף הכספים לטובת הישיבה אומר הרב שרלו כי הוא חש נבוכות, כהגדרתו. "אני לא יודע לאסוף כסף. לא עשיתי את זה אף פעם וזו חוויה לא פשוטה אבל מצד שני אם אין קמח אין תורה, בטח בתל אביב שהעלויות של מה שרוצים לעשות הן מאוד גבוהות. אין דרך אחרת ולכן נרתמתי לעניין ולא רק אני. אנחנו מקווים מאוד שהציבור יהיה שותף איתנו במשימה הזו".

הרב גרנות מוסיף ומעיר את הקושי להתגייס למאמץ הגשמי של איסוף הכספים, מאמץ שאינו טבעי לעולמה של ישיבה, אך אי אפשר בלעדיו. "כל דבר גבוה שרוצים לעשות בשמים צריך שיהיה לו גם בסיס בארץ, ואנחנו יודעים כמה הפעילות הזו של גיוס כסף ותרומות היא משמעותית והופכת מעגלים שלמים לשותפים, בוגרים, הורים, ידידים מהארץ ומהעולם ואנשים שמוקירים את דרכה של הישיבה ופעילותה. זה הופך אותם לפעילים שנוטלים חלק גם אם קטן הוא משמעותי".