אליה בן דוד
אליה בן דודצילום: באדיבות חוננו

גורם ביטחוני סיפר הלילה (שלישי) בשיחה עם ערוץ 7 על ההחלטה להוציא צו מעצר מנהלי נגד פעיל הימין אליה בן דוד.

״מדובר בדמות אלימה וקיצונית, שחשודה במעורבות בפעילות אלימה נגד פלסטינים בעת האחרונה״, אמר הגורם.

בנוגע לטענות נגד הוצאת הצו המנהלי לאחר שבן דוד שוחרר על ידי בית המשפט השיב הגורם כי ״המעצר המנהלי הוא כלי מניעתי, שנעשה בו שימוש רק במקרים בהם לא ניתן למנוע את מסוכנתו בכלים אחרים -מדובר בכלי סיכולי ולא ענישתי.

״המצב בשטחי איו״ש מתוח מבחינה ביטחונית ומערכת הביטחון פועלת על מנת למנוע פעילות טרור שעלולה להבעיר את השטח ולגרום לפגיעה בחיי אדם״, הוסיף הגורם הביטחוני.

אתמול הותר לפרסום כי בן דוד, תושב נוף הגליל, נעצר על ידי המשטרה והשב״כ בחשד לביצוע פיגוע ידוי אבן מרכב חולף שאירע בנובמבר 2019, כתוצאה ממנו נפצע פלסטיני בראשו באורח בינוני.

בשב״כ אמרו כי ״עם סיום החקירה, לאור הסיכון הביטחוני המשמעותי הנשקף מבן דוד, ובהמשך להמלצת שב״כ, נחתם כנגדו צו מעצר מינהלי. יודגש כי שימוש בצו מעצר מנהלי נעשה במקרים בהם נשקפת סכנה ביטחונית ממשית ומיידית מהעצור״.

הצו המנהלי נגד בן דוד נחתם על ידי שר הביטחון נפתלי בנט, דקות לאחר שבית משפט המחוזי מרכז הורה על שחרורו של הצעיר ממעצר ללא תנאים מגבילים.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אשר מייצג את הנער נדהם לנוכח התנהלות השב"כ ושר הביטחון. "מערכת אכיפת החוק הגיעה לשיא השפל, היום במהלך דיון שבו הורה בית משפט המחוזי, תוך ביקורת שהוא מעביר על המשטרה והשב"כ לשחרר חשוד, המשטרה והשב"כ ללא שמידעים את בית המשפט, אשר דן בעניין ומשחרר את החשוד, ומודיע לו שהוא משחרר אותו".

"הולכים לאחר מכן במחשכים, בחדרי חדרים, חוטפים אותו פשוטו כמשמעו, ונותנים לו צו מנהלי שנכתב על ידי לא פחות ולא יותר שר הביטחון החדש נפתלי בנט, שמצטרף אף הוא לאותה קהילה של אנשים שזוכים לגינוי מקיר אל קיר בציבור בישראל - מערכת אכיפת החוק, הפרקליטות, המשטרה והשב"כ", דברי קידר שהבהיר כי יפנה לבית המשפט וידרוש את תיקון המצב.