בנט עם הציטוטים המביכים מ"צוק איתן"

כתב הכנסת של ''ישראל היום'', גדעון אלון, מותח ביקורת על החלטת ''כחול לבן'' לנטוש את מליאת הכנסת באמצע הדיון שיזמה הסיעה בנושא המצב הביטחוני בדרום.

בתחילת הדיון נאם יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ ותקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו. חברי הכנסת ממפלגות הימין נעדרו מהמליאה מלבד שר הביטחון נפתלי בנט שישב בדיון כנציג הממשלה.

"הטעות הגדולה של גנץ הייתה לאחר שסיים את נאומו התקיף נגד נתניהו", כתב גדעון אלון בישראל היום. ''הוא הודיע מעל הדוכן כי מיד בתום נאומו הוא וכל חברי סיעתו ייצאו לעוטף עזה כדי להמשיך בישיבה שם, וכן על מנת להיפגש עם תושבי הדרום.

"על פי תיאום מוקדם, בעוד ח"כ גנץ יורד מהדוכן, החלו גם חברי סיעתו ללבוש את מעיליהם וליטול את תיקיהם בדרכם אל מחוץ לאולם. הם עשו זאת בהפגנתיות מול עיניו של שר הביטחון נפתלי בנט, שעשה את דרכו ממושבו ליד שולחן הממשלה אל דוכן הנואמים כדי להשיב לגנץ ולדבר על התנהלותו יחד עם משה יעלון במבצע צוק איתן''.

לדברי אלון, ''בנט הופתע מאוד לראות את כל הח"כים של כחול לבן נוהרים החוצה, וכך גם יו"ר הישיבה, סגן יו"ר הכנסת ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) שאמר: 'גנץ דיבר פה על ביזוי הכנסת - והנה הוא וחבריו מבזים בעצמם את הכנסת'. בנט ניצל את הסיטואציה כדי לחבוט בח"כים גנץ ויעלון ושאל: 'למה אתם בורחים?'.

''אין ספק שגנץ הכניס לעצמו היום גול עצמי. מצד אחד, הוא גינה וביקר את נתניהו והליכוד על כך שהם מבזים את הכנסת ונעדרים מדיון פגרה חשוב. מאידך גיסא, הוא עצמו נהג בזלזול בכנסת כשבמקום לשבת ולהאזין לדבריו של שר הביטחון ואף להתווכח איתו, יצא מהאולם והותיר בו קומץ ח"כים בלבד", הוסיף אלון.

שקד: בני גנץ ברח היום מהמליאה