אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

משרד האוצר אישר אמש (שני) למשרד לביטחון פנים לרכוש מערכת בקרת מים שתותקן באגפים הביטחוניים בבתי הכלא בארץ, וזאת במטרה להילחם בבזבוז המים המכוון על ידי מחבלים פלשתיניים הכלואים בישראל. כך מפרסם הבוקר (ג') העיתון "ישראל היום".

על פי הדיווח האישור הגיע לאחר ערעור שהגיש השר לביטחון פנים גלעד ארדן להחלטה משבוע שעבר, שמנעה את העברת הכספים עד להקמת ממשלה מסודרת והעברת תקציב, התופעה נחשפה ב"ישראל היום"".

עלות המערכת שאושרה היא 2.3 מיליון שקל, אך על פי הערכות המשרד לביטחון פנים, תחזיר את ערכה ואף יותר בחיסכון על מים מבוזבזים. כזכור, ביולי 2018 חשפנו כי האסירים הביטחוניים הכלואים בבתי הסוהר בישראל מבזבזים מאות אלפי קוב מים בשנה בשווי של מיליוני שקלים.

על פי נתוני השב"ס, בזמן שצריכת המים החודשית לנפש בישראל עומדת על כ־5 קוב מים, צריכת המים של אסיר ביטחוני בשנת 2019 עמדה על כ־20.5 קוב. בדיונים שנערכו במטרה לעצור את התופעה עלה כי צמצום של 5% בצריכת המים בשנת 2019 בקרב האסירים הביטחוניים מהווה חיסכון של כ־700 אלף שקלים למשלם המסים.

בשב"ס מודעים כבר זמן רב לנושא, אולם הקושי לטפל בו נעוץ בעובדה שבניגוד לכלל האסירים שמשתמשים לרוב במקלחות משותפות, המקלחות של האסירים הביטחוניים נמצאים בתוך תאיהם, והדבר אינו מאפשר שליטה בבזבוז המכוון.