ברוריה פרנסיס
ברוריה פרנסיסצילום: באדיבות המשפחה

ביישוב מצפה יריחו תתקיים הערב בשעה 17:45 אזכרה במלאת שבעה לפטירתה של ברוריה פרנסיס ז"ל.

פרנסיס, בתו של הרב גץ זצ"ל, שימשה בתפקידים בכירים ובהם סגנית ראש מועצת בנימין וסגנית מנכ"ל משרד הדתות.

יעל אלון, בתה של ברוריה סיפרה, "בשבת האחרונה זכיתי ואמא התארחה אצלי. היתה עת רצון ושוחחנו במשך כמה שעות. בין היתר, סיפרתי לה על מישהו שמאתגר אותי בלשון המעטה ויש לי כעס כלפיו. אמרתי לה באותה נשימה שיש לי בעיה להתייעץ איתה בנושאים כאלו כי מבחינתי אני מרגישה שהיא מייפה את המציאות ורואה את הדברים בצורה ורודה מדי".

"אמא ענתה לי, יעל, אני לא מייפה את המציאות, המציאות באמת יפה. את יודעת שאני כבר לא נפגעת מאנשים? אני יודעת שאני אהובה ומוגנת. מי שמתייחס אליך לא יפה, זה כי קשה לו. זה לא קשור אליך.
השיחה הזו מאוד העסיקה אותי, הבנתי בימים האחרונים כי למציאות יש שכבות, לא דמיינתי שהתייחסו אלי לא יפה, אז זה היה רק הרובד השטחי. ברבדים העמוקים יש מהות, ורצון טוב, צריך לחיות את המהות", הוסיפה אלון.

משה רובכה, מנהל רטורנו ושכן של משפחת פרנסיס סיפר, "כשהגענו ליישוב היה קשה לגייס משפחות שיגיעו לאזור מדברי וצחיח, כשפניתי לרפי וברוריה הם מיד נענו בחיוב והגיעו. יום לאחר החתונה, חזרו הביתה וגילו שגנבו להם את כל הציוד החדש. אני, הזדעזעתי, ספקתי כפיים ובאתי לנחם אותם ולראות איך אפשר לעזור. מצאתי זוג שמח, רגוע, בוטח שהכל לטובה ואפשר להתחיל מהתחלה".

ח"כ מוטי יוגב שהגיע לנחם ספד לברוריה. "הכרתי אותה כשהייתי סגן ראש מועצת בנימין. היא הייתה מלאה באנרגיות של עשיה ואור. בין אם בתוך מצפה יריחו התעורר על הצרכים החינוכיים, בין אם באופן כללי במועצה. כל פעם חשתי כך - לגבי כל משפחת גץ. קראתי את הספר על הרב גץ, יש כוחות גדולים במשפחה ואצל ברוריה במיוחד".