דוכן הנחת תפילין של חב"ד. ארכיון
דוכן הנחת תפילין של חב"ד. ארכיוןצילום: Serge Attal/FLASH90

מפלגת ימינה מגיבה להחלטת עיריית תל אביב לאסור הצבת דוכני תפילין סמוך לבתי ספר.

"שוב עיריית תל אביב בוחרת להלחם ביהדות. בושה שעיריית תל אביב מתייחסת לתפילין כאל דבר שצריך להגן על ילדי ישראל מפניו. היחס המבזה אל קודשי ישראל ממשיך את הניתוק של מדינת תל אביב מהקונצזוס הישראלי שמחובר ומכבד את הזהות היהודית שלו", לשון תגובת המפלגה.

מוקדם יותר התברר כי ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית תל אביב, הוביל מהלך שמונע הוצאת אישורים לדוכני תפילין במרחק של לפחות 100 מטרים מבתי ספר ומרכזים קהילתיים, לראשונה בתולדות העיר.

לדיאנסקי טען כי קיבל תלונות רבות על דוכני התפילין. "כהורה, אינני מעוניין שגורמים שונים יפנו לילדיי הקטינים בהצעות שונות ומשונות במרחב הציבורי ובמיוחד כשהם נמצאים בקרבת מוסדות לימוד. עלינו להגן על ילדינו גם בסביבת בתי הספר והגנים שלנו מפני כל סוג של רוכלות או תעמולה ויש למנוע את חשיפת הילדים שלנו בדרכם או בצאתם ממוסדות החינוך. האיסור יחול על כל ארגון או עמותה להציב דוכני הסברה בסמוך למוסדות חינוך".

יו"ר איגוד רבני קהילות, הרב עמיחי אליהו, אמר כי מדובר בהחלטה חשוכה. "התחרות מי מגיע לימים חשוכים יותר בין ראשי הערים במרכז ליו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, היא הזויה ומעוררת בחילה. מדינת ישראל, רובה ככולה אוהבי יהדות ושומרי מסורת ורק קומץ קטן בעלי ממון משקיע את כל כולו למען מיסמוס המדינה היהודית והדמוקרטית".