אליה בן דוד
אליה בן דודצילום: יאיר אוריאל

שר הביטחון נפתלי בנט הורה היום (שלישי) לבטל את צו המעצר המנהלי עליו חתם נגד הצעיר בן ה-19 אליה בן דוד מנוף הגליל.

בהודעה שפורסמה מטעם שר הביטחון נאמר כי לאחר שנודעו אמש פרטי החלטת בית המשפט, הורה בנט על פתיחה לעיון מחדש של המעצר המינהלי של אליה בן דוד.

בתום בדיקה יסודית, יצמצם היום שר הביטחון את צו המעצר המינהלי כנגד בן דוד וימיר אותו בצו הגבלת כניסה ליהודה ושומרון בלבד שייחתם על ידי אלוף פיקוד המרכז, בתוספת פיקוח מינהלי נוסף.

"בבחינת מכלול השיקולים, ובהם העבר של העציר, עלה כי ניתן לנקוט בכלי אכיפה מינהלי שונה ומצומצם. אופן המשך הטיפול ייבחן בהמשך על בסיס הנתונים והעובדות שיובאו בפני שהב״ט", נמסר מטעם השר.

בן דוד הוא בן למשפחה מוכרת בציבור הדתי לאומי. אביו הרב גולן בן דוד, הוא מנהל התלמוד תורה בעיר נוף הגליל.

בן דוד נעצר ביום ראשון שעבר בידי שרות הביטחון הכללי והוצא כנגדו צו חריג האוסר עליו לפגוש עו"ד. אתמול, לאחר שהחקירה לא הובילה לממצאים, הורה שופט בית המשפט המחוזי עידו דוריאן גמליאל על שחרורו ממעצר ללא כל תנאי מגביל.

אולם, דקות לאחר שחרורו, הגיעו כוחות שב"כ למקום ועצרו אותו בהתאם לצו מעצר מנהלי עליו חתם שר הביטחון בנט ואשר תוקפו הוא למשך חודש. הערב כאמור הודיע בנט על צמצום הצו.

ביממה האחרונה הופעל לחץ כבד על השר בנט מצד גורמים שונים בימין, בהם חברי כנסת ואנשי ציבור בולטים, לבטל את הצו אשר נחתם לבקשת השב"כ.

ח"כ מוטי יוגב ברך את שר הביטחון נפתלי בנט, על שהפך את צו המעצר המינהלי נגד אליה בן דוד לצו הגבלה בלבד. "לתשומת לב ראש השב"כ, אנחנו עדיין במדינה יהודית ודמוקרטית ומקווה שכך ימשך לעד", הוסיף יוגב.