בני גנץ
בני גנץצילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הצהיר הערב (שלישי) בתום סיור במגזר הערבי כי מפלגתו תפעל ליישם את תוכנית המאה, תוכנית השלום שהציג נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

עם זאת ציין גנץ, "בסיורים שערכתי שמעתי גם על החשש מהשיח שעלה לאחרונה על העברת המשולש לידיים פלסטיניות. אני רוצה להוריד את הנושא הזה מהשולחן ולקבוע כי אף אזרח ישראלי, יהודי או ערבי, לא יועבר בכפייה לשטח מדינה אחרת".

"אני יודע שיש כאלה שרוצים שבשני במארס אזרחי ישראל הערבים יישארו בבית ולא ילכו להצביע. יש קולות קיצוניים כאלה גם בשולי החברה הערבית, ויש קולות ומעשים שמשתפים איתם פעולה מהימין בחברה היהודית. זו ברית מסוכנת", תקף גנץ.

יו"ר כחול לבן הדגיש את הפער בין רשימתו ובין הרשימה המשותפת, "ביני לבין הרשימה המשותפת ישנן מחלוקות עמוקות בכל הנוגע לסוגיות מדיניות, לאומיות וביטחוניות של מדינת ישראל. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, יחידה בעולם, שצריכה להגן על עצמה מפני האויבים שבחוץ. היא לא יכולה לסבול תמיכה בטרור או הימנעות מגינויו".

לנוכח זאת ציין גנץ, "איני מפחד לדבר עם אף גורם פוליטי לגיטימי, אבל הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מהממשלה שאקים. המחלוקות שלי עם הנהגתה רק על ההיבט הלאומי והביטחוני עמוקות, קשות ובלתי ניתנות לגישור".

"אני מתכוון ליישם את תוכנית השלום של הנשיא טראמפ, בתיאום עם כלל הגורמים באזור, ורואה בה אבן דרך משמעותית", ציין.