סמוטריץ' ובנט
סמוטריץ' ובנטצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ברך הערב (שלישי) את שר הביטחון נפתלי בנט על ביטול צו המעצר המנהלי שהוצא לצעיר אליה בן דוד.

"‏ביטול המעצר המנהלי שעשה היום השר בנט הוא צעד אמיץ שדרש עמידה נחושה מול המערכת כולה", ציין סמוטריץ' בעקבות החלטתו של בנט להמיר את צו המעצר בצו הגבלה האוסר על בן דוד לשהות בתחומי יהודה ושומרון.

לדבריו, "לראשונה שר ביטחון שאינו חותמת גומי לדרישות המחלקה היהודית השב"כ. לראשונה שר ביטחון שאומר למערכת 'עד כאן'. אני מכיר מקרוב את המאמצים הכבירים שבנט השקיע בכך ביממה האחרונה והוא ראוי לכל הערכה על כך".

"‏יש עוד לאן להתקדם עד לביטול מוחלט של השימוש המפלה בהליכים מנהליים כנגד המתיישבים אבל עשינו היום צעד ענק בכיוון הנכון", הוסיף סמוטריץ'.

כאמור, הערב הודיע השר בנט כי החליט לבטל את צו המעצר המנהלי עליו חתם נגד הצעיר בן ה-19 אליה בן דוד מנוף הגליל.

בהודעה שפורסמה מטעם שר הביטחון נאמר כי לאחר שנודעו אמש פרטי החלטת בית המשפט, הורה בנט על פתיחה לעיון מחדש של המעצר המינהלי של אליה בן דוד.

בתום בדיקה יסודית, יצמצם היום שר הביטחון את צו המעצר המינהלי כנגד בן דוד וימיר אותו בצו הגבלת כניסה ליהודה ושומרון בלבד שייחתם על ידי אלוף פיקוד המרכז, בתוספת פיקוח מינהלי נוסף.

"בבחינת מכלול השיקולים, ובהם העבר של העציר, עלה כי ניתן לנקוט בכלי אכיפה מינהלי שונה ומצומצם. אופן המשך הטיפול ייבחן בהמשך על בסיס הנתונים והעובדות שיובאו בפני שהב״ט", נמסר מטעם השר.