83% מתושבי שדרות מרוצים מהמגורים בעיר

ראש העיר אלון דוידי: האמון שהעירייה ואני מקבלים מהתושבים, ממלא אותי בכוח ליזום, לעשות ולהמשיך להוביל את העיר קדימה.

אורלי הררי - ערוץ 7 , י"ז בשבט תש"פ

אלון דוידי
אלון דוידי
צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, הציג השבוע למנהלי האגפים בעירייה ומנהלי החברות העירוניות, את תוצאות סקר שביעות הרצון שבוצע בעיר בחודש ינואר האחרון, על-ידי "מאגר מוחות" – מכון מחקר וייעוץ בינתחומי.

דוידי שיבח את ממלאת מקומו, את סגניו ומחזיקי התיקים, את מנכ"ל העירייה, טל טורן, את מנהלי האגפים והמחלקות ואת כלל עובדי העירייה ושלוחותיה על עבודתם במהלך השנים שאת תוצאותיה רואים בסקר.

הסקר בחן שישה נושאים עיקריים – את שביעות רצון התושבים מהמגורים בעיר, את שביעות רצון התושבים מתפקודם הכללי של העירייה וראש העיר, את שביעות רצון התושבים משירותי העירייה בתחומים השונים, את שביעות רצון הפונים למחלקות העירייה במגוון תחומי השירות ועד כמה התושבים מודעים לפעילות העירייה בתחומים השונים.

83% מהנשאלים השיבו כי הם מרוצים ומרוצים מאוד ממגוריהם בשדרות לשם השוואה, ב-2015 אחוז המרוצים והמרוצים מאוד יחד עמד על 74%.

לשאלה עד כמה אתם מרוצים מתפקוד העירייה כיום, השיבו 80% שהם מרוצים ומרוצים מאוד, עלייה של 23% מהסקר לפני שנתיים, אז עמד הנתון על 57% וב-2015 על 41% בלבד.

ראש העיר, אלון דוידי, זכה בסקר לנתונים מחמיאים במיוחד, כאשר 89% מהנשאלים ענו שהם מרוצים ומרוצים מאוד מתפקודו. ב-2017, אחוז המרוצים מדוידי היה 74% וב-2015 64%.

בתגובה לנתונים על תפקודו, הגיב דוידי ואמר: "ללא ספק הנתון הזה מעודד. האמון שהעירייה ואני מקבלים מתושבי העיר הן מסקר וזה והן ביום יום, בהודעות, ברחוב, ברשתות החברתיות ועוד, ממלא אותי בכוח ליזום, לעשות ולהמשיך להוביל את העיר קדימה. אני מודה לתושבי העיר היקרים, הם הסיבה להמשך העשייה למען העיר ולמען ילדינו".

71% מהנשאלים (711 תושבים) דיווחו כי פנו לעירייה בנושאים שונים. הם נשאלו בסקר, לאיזו מחלקה, או באיזה נושא, הייתה הפנייה האחרונה שלהם לעיריית שדרות. מרבית הפניות – 56% היו למוקד מידע ושירות לתושב ולנושאים שתחת אחריותו.

בסקר נשאלו התושבים שפנו לעירייה, עד כמה הם מרוצים מקלות ההשגה של הנציג בטלפון או בפגישה. 73% ענו שהם מרוצים ומרוצים מאוד. כמו כן בדקנו עד כמה הפונים מרוצים או לא מרוצים ממקצועיות הנציג שטיפל בהם. 72% ענו שהם מרוצים ומרוצים מאוד ו-80% ענו שהם מרוצים ומרוצים מאוד מהיחס והאדיבות של הנציג שטיפל בפנייתם.

על השאלה עד כמה הם מרוצים באופן כללי מהטיפול בפנייה, 68% ענו שהם מרוצים ומרוצים מאוד.

לשאלה על שביעות הרצון מתפקוד העירייה בתחומים שונים, הגיע המתנ"ס למקום הראשון עם 89% שמרוצים, אחריו פעולות ואירועים לגמלאים וקשישים ומענה לשעת חירום (87% כ"א), אירועי תרבות ובידור בעיר (86%), שירותי הרווחה ושירותים חברתיים ומתקנים, בריכה עירונית ופעילות ספורט (81% כ"א), מערכת החינוך העירונית והמועצה הדתית (77% כ"א), ניקיון, פינוי אשפה וחזות העיר (75%), פיתוח ושיפוץ תשתיות ומבני ציבור (74%) ושירותי העירייה לעסקים (71%).

התושבים גם נשאלו מה בכל זאת נדרש לעירייה לשפר. 16% מהנשאלים השיבו שאין לעירייה עוד מה לשפר. 20% השיבו שנדרש שיפור בתחום התשתיות (ביוב, כבישים, תאורה), 13% השיבו שנדרש שיפור בניקיון וחזות העיר ו-8% בתחום החינוך.

דוידי הציג שוב למנהלים את יעדי העבודה שלו לשנת 2020 שהם: מיצוי יכולת העובדים וספקי העירייה, מדידה והערכה, איגום משאבים וגיוס משאבי חוץ וחדשנות וטרנספורמציה דיגיטאלית.

"הסקר מראה ששדרות היא מקום שטוב לגור בו, העיר נמצאת בהתפתחות מואצת בכל תחומי החיים בעיר", אמר דוידי. "עשינו קפיצת מדרגה של ממש באמון התושבים בעיר ואנו מסתכלים בגאווה על השיפור מהסקרים הקודמים. אני מודה לתושבים על האמון הרב שהם נותנים בנו ומבטיח שנמשיך כל העת להשתפר ולשפר".