אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

משרד החינוך פרסם איגרת לבתי הספר ובו הוא ממליץ לקיים שיחות מעמיקות עם התלמידים ולהזהירם מפני הסכנות שב"אתגר הקפיצה" באפליקציית 'טיק טוק'.

"לאחרונה, אנו עדים לאתגרים המופצים ברשתות החברתיות, ביניהם אתגר בו שלושה ילדים קופצים בבת אחת כששניים מהם מכשילים את השלישי ומביאים לנפילתו על הגב. אתגר זה מסוכן ועלול להביא לפגיעות ופציעות חמורות ביותר עד לכדי אשפוז בבית חולים", מציינים במשרד.

עוד נכתב באיגרת כי "השיח הכיתתי צריך להדגיש את הסכנה שקיימת בהשתתפות במשחקים מסוכנים לצורך צבירת לייקים או עידוד חברתי, ואת המסר כי העברת סרטונים אסורה ומסוכנת, שכן יש למנוע את חשיפת המשחק ואת עידוד החיקוי. במהלך השיח חשוב לעודד את התלמידים לדווח על מקרים בהם נחשפו לאתגרים מסוכנים ברשת".

שר החינוך, הרב רפי פרץ, פנה אל תלמידי ישראל ואמר, "תלמידים ותלמידות יקרים, בעידן בו הרשתות החברתיות ועוצמתן תופסות מקום בלתי מבוטל בשגרת חיינו, ועיקר הפעילות מתרחש סביבן, כך גם גדלים האתגרים והסיכונים הנלווים אליהן. לאחרונה אנו נחשפים יותר ויותר לתופעה בה מובילי דעה משתמשים בפלטפורמות השונות של הרשת החברתית בכדי לייצר עניין סביב ״אתגר״ כזה או אחר".

"אתגרים אלו כרוכים בסיכונים רבים פיזיים ואף נפשיים ובמערכת החינוך אין מקום לכך. שלומכם ובטיחותכם היא מעל הכל, והנחיתי את כלל הגורמים הרלוונטיים במשרד החינוך לפעול ביד קשה כלפי תלמידים אשר יסכנו את עצמם ואת סביבתם דרך אותם ״אתגרים״. אני מצפה מכם התלמידים להבנה לסיכון הכרוך במשחקים מסוג זה, העלולים להביא לפגיעות רבות ואף לסכן את חייכם באופן המוחשי ביותר שיש".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הוסיף כי "הרשתות החברתיות משמשות המשך טבעי וישיר של ההווי החברתי של הילדים ובני הנוער, והשהות הרבה בהן הפכה אותן לחלק בלתי נפרד ממרחב החיים שלהם. בני הנוער צופים בעשרות, אולי מאות, סרטוני רשת ביום, ונחשפים לשטף אדיר של מידע ומסרים. השבוע מציינת מערכת החינוך את השבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת, ומובילה שורה של תכניות הסברה על הסכנות החבויות בה. לצד החומרי ההסברה שאנו מעבירים השבוע, אנחנו רואים לנכון לפנות לבתי הספר בהמלצה לקיים עם התלמידים שיחות על הסכנות וההשלכות ההרסניות שבאתגר החדש".