ישראל כץ
ישראל כץצילום: מארק ישראל סאלם

שר החוץ, ישראל כ"ץ, הורה למשרדו להקפיא את הקשרים עם מועצת זכויות האדם של האו"ם, בעקבות פרסום 'הרשימה השחורה' של 112 חברות בינלאומיות הפועלות ביהודה ושומרון.

לטענת המועצה החברות עוברות על החוק הבינלאומי בכך שהן ממשיכות לפעול בשטח. 94 מהחברות פועלת בשטח ישראל ועוד 18 פועלות בשש מדינות אחרות אך מקיימות קשרים הדוקים עם חברות הפועלות ביהודה ושומרון.

לקריאת 'הרשימה השחורה' המלאה לחצו כאן

בדו"ח קובעת המועצה כי פעילויות החברות ב"שטחים הכבושים עוררו חששות מיוחדים לפגיעה בזכויות אדם". ראוי לציין כי לאזכור החברות במסמך אין שום משמעות מעשית מלבד שיסוי ארגוני החרם בהן.

בין החברות שנמנו הרשימה מצויות חברות בתחום התשתיות וכן כמה ענקיות תיירות בינלאומיות. לצידן נמצאות גם חברות ישראליות ביניהן בזק, סלקום, פרטנר, רמי לוי, פז, דלק והבנקים לאומי, דיסקונט ופועלים.

ראש הממשלה נתניהו הגיב לפרסום 'הרשימה השחורה' הערב (רביעי|) ואמר, "מי שיחרים אותנו - יוחרם בעצמו. מועצת זכויות האדם של האו"ם הוא גוף מוטה וחסר השפעה. לא בכדי כבר הוריתי לנתק כל קשר עם הגוף הזה, ולא בכדי הממשל האמריקני עשה צעד זה יחד איתנו. בשנים האחרונות קידמנו חוקים ברוב המדינות בארה"ב, הקובעים שיש לפעול בתקיפות נגד מי שינסה להחרים את ישראל".

"לכן, הגוף הזה חסר חשיבות. במקום שהארגון יטפל בזכויות אדם הוא רק מנסה להכפיש את ישראל. אנו דוחים ניסיון זה בכל תוקף ובשאט נפש", דברי נתניהו.