התעללות בקשיש
התעללות בקשישצילום: אייסטוק

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי המחוזי מרכז כתב אישום נגד קרקי גנוקה, אזרחית נפאל בת 41.

האזרחית הזרה מואשמת ב התעללות בחסר ישע על ידי אחראי, תקיפת חסר ישע על ידי אחראי ואיומים.

על פי כתב האישום, החל מה- 29.8.2018 ועד ליום מעצרה ב- 29.1.2020, עבדה הנאשמת כמטפלת סיעודית של קשישה ילידת 1922, ניצולת שואה, אשר לוקה במחלת האלצהיימר במצב מתקדם ומוגדרת כחסרת ישע סיעודית הזקוקה להשגחה מתמדת.

במהלך התקופה המתוארת בכתב האישום, הנאשמת טיפלה בקשישה, הייתה אחראית עליה וגרה עימה בביתה ברחובות.

במהלך התקופה שבין 8.12.2019 ועד מעצרה ב-29.1.2020, ביצעה הנאשמת מעשי התעללות גופנית ונפשית בקשישה באופן יומיומי, בכך שבאופן חוזר ונשנה פנתה אל הקשישה בדיבור אגרסיבי וצעקות, הכתה את הקשישה, בין היתר בסטירות ותוך שימוש במקל מגב, איימה על הקשישה בהפעלת אלימות כלפיה במטרה להפחידה, וכן מנעה ממנה השגחה וטיפול ראוי.

מעשיה של הנאשמת גרמו לקשישה מכאוב רב ובתגובה היא הייתה בוכה דקות ארוכות ואף זועקת לעזרה ומתחננת בפני הנאשמת באומרה בין היתר: "אוי וואיי", "את הורגת אותי", "למה את עושה את זה?".

התנהגותה של הנאשמת הופנתה כלפי הקשישה, בין היתר, במהלך פרוצדורות טיפוליות כגון נטילת תרופות ומתן אינהלציה; ובתגובה לכך שהקשישה סבלה, בין היתר, משכחה ומחשבות שווא, חוסר הקפדה על צעידה עם הליכון, חוסר הבנה לצורך בנטילת תרופה, ירידת רוק מהפה, אי שליטה על הסוגרים וכדומה והכל למרות העובדה כי מדובר בתסמינים של מחלת האלצהיימר ממנה סובלת הקשישה.