התחממות גלובאלית. אילוסטרציה
התחממות גלובאלית. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

ההתחממות הגלובלית ממשיכה. חודש ינואר האחרון היה החם ביותר שנמדד אי פעם בהיסטוריה של כדור הארץ, מאז החל איסוף המידע על הטמפרטורות הגלובליות לפני 141 שנים.

ינואר 2020 שבר את שיא הטמפרטורות של ינואר 2019 שנחשב גם הוא לחם במיוחד.

על פי הנתונים שפירסם מנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי בחמש השנים נשברו מדי שנה שיאי החום של חודש ינואר, כאשר גם העשור האחרון היה החם ביותר בכמעט 150 שנה של מדידות האקלים.

הנתונים חושפים כי הטמפרטורה הממוצעת על פני כדור הארץ והאוקיינוסים במהלך חודש ינואר האחרון היו גבוהות בשיעור 1.14 מעלות צלזיוס מהממוצע של המאה העשרים.

"גל החום" העיקרי של חודש ינואר נרשם ברוסיה, סקנדינביה ומזרח קנדה, שם נרשמה עלייה משמעותית במיוחד של 5 מעלות בהשוואה לממוצע השנתי של המאה הקודמת.

בעיר השבדית אורבו נרשמו 10.3 מעלות בחודשי ינואר האחרון, הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנרשמה בעיר מאז שנת 1858, כאשר בבוסטון בארה"ב נשבר שיא הטמפרטורות לינואר עם 23 מעלות צלזיוס.

ההתחממות הגלובלית באה לידי ביטוי גם באנטרקטיקה, שם נרשם בתאריך 9 בפברואר שיא של כל הזמנים עם 20 מעלות, לאחר שרק 3 ימים מוקדם יותר נשבר השיא לאחר שנרשמו 18.3 מעלות. מדענים כינו את הטמפרטורה באנטרקטיקה "מדהימה וחריגה".