פעילי אם תרצו באוניברסיטת תל אביב
פעילי אם תרצו באוניברסיטת תל אביבצילום: אם תרצו

מרצים ואנשי סגל מהשמאל הישראלי באוניברסיטה העברית זועמים על ההחלטה להכניס את תנועת "אם תרצו" לרשימת הארגונים שבהם יכולים סטודנטים מהאוניברסיטה העברית להתנדב לצורך קבלת שתי נקודות זכות אקדמיות.

"אחת הבעיות עם החוק היא שצריך להחליט במה מכירים כפעילות אקדמית ובמה לא", צוטטה באתר ויינט פרופ' אורנה קופרמן, מהחוג למדעי המחשב באוניברסיטה. "האוניברסיטה שלי עשתה טעות כשהחליטה שמתעלמים מהגוף שמארגן את הפעילות ומחליטים על הכרה על סמך הפעילות עצמה. במקרה הזה, היה מקום להציב קו אדום. 'אם תרצו' הוא גוף פוליטי מובהק, ומכיוון שהקטע הפוליטי כל כך מוטמע בו, גם פעילות חברתית בחסותו הופכת לפוליטית. מעבר לכך, נתח גדול מהפעילות של 'אם תרצו' עוסק בהשתקת מרצות ומרצים, בפרט באוניברסיטה העברית, כך שסיוע לאם תרצו הוא גול עצמי".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "במסגרת קבלת שתי נקודות זכות עבור פעילות של מעורבות חברתית, הסטודנטים באוניברסיטה העברית יכולים לבחור בין 140 עמותות וארגונים שונים מכל תחומי הפעילות והתוכן של החברה הישראלית. כל הארגונים והעמותות שנבחרו מאושרים על פי חוקי מדינת ישראל והם נבחרו לאחר בדיקה שאין זיקה בין הארגון למפלגה פוליטית. נבחרו ארגונים עם גישות שונות – ליבריות ושמרניות, חילוניות ודתיות, רב תרבותיות שונה וכו'.

פעילותה של עמותת 'אם תרצו' מאושרת על פי החוק ואין זיקה מפלגתית פוליטית ולכן אין סיבה למנוע התנדבות של סטודנטים בעמותה זו, בדיוק כמו אי מניעה מעמותות אחרות הדוגלות בעמדות אחרות. האישור לתנועת 'אם תרצו' לפעילות הסטודנטים במסגרת זו ניתן במגבלות (כמו גם לעמותות אחרות) הן לגבי מספר המתנדבים והן לגבי סוג המעורבות החברתית לפעילות חברתית לטובת נזקקים, קשישים ואוכלוסיות מוחלשות בירושלים, כולל ערבים, כפי שהוצהרה על ידי אם תרצו ומעוגנת בהסכם ההתקשרות. כל פעילות בכל עמותה או ארגון מפוקחת על ידי האוניברסיטה העברית על מנת לוודא שהפעילות שאושרה והוסכם עליה מבוצעת בהתאם לחוק ובהתאם להסכם".