שחקנית טניס השולחן האמריקנית המובילה לא תוכל להשתתף באולימפיאדת טוקיו, זאת מכיוון שכיהודייה דתייה היא מנועה מלהשתתף בתחרויות המבחן לאולימפיאדה אשר יתקיימו ביום שבת.

אסתי אקרמן, בת 18, זכתה באליפות ארצות הברית בטניס שולחן לנשים בשנת 2018 ונחשבת לאחת השחקניות הטובות באמריקה, ולבעלת סיכויים טובים להצליח באולימפיאדה.

בחודש שעבר פנה אביה של אקרמן לאיגוד האמריקני לטניס שולחן וביקש להעביר את תחרויות המבחן, שיערכו לקראת סוף החודש, מיום שבת ליום אחר כדי שבתו שומרת השבת תוכל להשתתף.

הבקשה, כך דיווח הניו יורק פוסט, לא נענתה. ״אני מאד מאוכזבת״, אמרה אקרמן, אשר מתגוררת עם משפחתה בלונג איילנד שבניו יורק. ״אני רוצה שהם יתנו לי הזדמנות להגשים את החלום שלי״.

גם הליגה נגד השמצה הצטרפה ביום שישי לפניה וביקשה מאיגוד טניס השולחן ״להתחשב בצרכים הדתיים של נערה אורתודוקסית״.

אקרמן משחקת פינג פונג מאז שהייתה ילדה קטנה ובעבר התפרסמה כאשר ניצחה בגיל 11 במשחק את אלוף הטניס במגרשים רפאל נאדאל, שמשחק טניס שולחן כתחביב.

זו אינה פעם ראשונה בה היא נאלצת לוותר על משחק חשוב בגלל השבת. בשנת 2012 ויתרה על משחק מכריע מכיוון שהטורניר נערך ביום שבת. ״אמרתי לעצמי שדבר כזה עומד לקרות לי יום אחד״, היא סיפרה בראיון ל-JTA בשנת 2016. ״הייתי צריכה לבחור בין הדת שלי לאהבתי לספורט. להתלבש במדים בשבת וללכת להתחרות בטורניר ארצי, זו אינה רוח השבת, זה לא מה שהשם היה רוצה שאעשה״.