בנט בלינדנבאום
בנט בלינדנבאוםצילום: גרשון אלינסון

יו"ר ימינה ושר הביטחון נפתלי בנט ביקר הבוקר (ראשון) במדרשת לינדנבאום מבית רשת 'אור תורה סטון' בירושלים.

בנט דיבר עם התלמידות והצוות החינוכי, ואמר "אני מקווה לראות את תלמידות החוץ היקרות שלומדות פה עולות ארצה עם משפחותיהן. יש כ-14 מיליון יהודים בעולם, ואסור לנו לאבד אותם".

בסוגיית הביטחון הדגיש בנט כי 70 אחוז מבעיות הביטחון של ישראל מקורן באיראן ששולחת זרועות תמנון להכות במדינת ישראל. "חיזבאללה, איראן ותימן, מנסים למרר לנו את החיים כדי לייאש אותנו, ובחוסר הבנה מוחלטת הם בונים על שבירה רוחנית שלנו אבל עם ישראל הוא הנצח. היינו פה אלפי שנים לפני נסראללה ונהיה עוד אלפי שנים אחריו.

"בשני העשורים האחרונים אנו נלחמים בקצות אצבעות התמנון של איראן - חיזבאללה וחמאס, נלחמים בבינת ג'בייל, חאן יונס, ועוד. לכן, ממלחמה טקטית חובה עלינו לעבור למלחמה אסטרטגית על מנת להכות בראש התמנון האיראני, לייבש אותו כלכלית, מדינית וצבאית ולחנוק אותו כדי שהחמצן לא יגיע לקצות התמנון".

בנט הדגיש בפני התלמידות: ''הייחודיות של הציונות הדתית בעם ישראל היא שאנחנו מאמינים בקב"ה ובתורה, והתפקיד שלנו לטעת ביטחון בעם וביכולות שלו, אנחנו רוצים להשפיע ולא דואגים רק לציבור שלנו.

"בשנים האחרונות אנו עדים לגורמים וגופים בשמאל שהולכים על הראש של הציונות הדתית. הם הולכים לכל שיעור שהועבר במכינה בשנים האחרונות עם תחקירנים כדי למצוא מתוך אלפי שעות של לימוד התבטאות לא מוצלחת, ואף לעיתים לעוות את הפרשנות לאותן אמירות. הביטוי 'הדתה' נולד לפני ארבע שנים על הראש שלי על מנת להחליש אותנו כציבור כי ראו שאנחנו משפיעים בכל מקום".

על חילוקי הדעות ב"ימינה" בנושאי דת ומדינה אמר בנט "ידוע שיש בימינה מגוון עמדות ודעות בענייני דת ומדינה ולכן בנושאים אלה יהיה חופש הצבעה לחברי הרשימה".

מנכ"ל אור תורה סטון ינון אחימן ציין כי "פרשת יתרו שקראנו השבת מורכבת מהשורש 'יתר' והיא מדגישה שלמרות שעם ישראל הוא מאוחד ומחובר בעבותות, הרי שלכל אחד יש מבנה אישיות ויכולות שונות, ולפיכך יתרו ייעץ למשה למנות שרים שרי אלפים, חמישים ועשרות, והדגיש שאנו עם אחד וחשוב לבנות אומה שתהיה בה היררכיה מסודרת. כך גם שר הביטחון בנט שעומד בראש מערכת היררכית שבאותה נשימה בנויה על תשתית של אמת פנימית ושיוויון, כשהשילוב של השיוויון וההיררכיה במקומות ובמינונים הנכונים מובילים להתעצמות עם ישראל פנימה והחוצה".

ראש מדרשת או"ת לינדבאום, הרב אוהד טהרלב הוסיף כי "הרב ד"ר יוסף בורג ציין שהציונות הדתית היא המקף בין הציונות לדת. באור תורה סטון אנו מוכיחים שהציונות הדתית היא לא רק גם וגם אלא יש בה מורכבות אמיתית בשילוב של שניהם וכך נעשות מהפיכות. אנו משתדלים להוביל את המהפכה של האישה הדתית, ומוכיחים שהספרא והסייפא עובד מצוין גם בקרב נשים, וב"ה המציאות בשטח מוכיחה שאנו בדרך הנכונה. התחלנו לפני 22 שנה עם 14 בנות וכיום יש לנו 350 בנות בצבא ומתוכן מעל 100 בנות בחיל המודיעין וב"ה מדי שנה יש עלייה ברוכה במספר הבנות שמשלבות לימודי תורה עם שירות יוקרתי בצה"ל".

נשיא וראש מוסדות אור תורה סטון הרב כתריאל ברנדר ששוהה בימים אלה בחו"ל אמר "אנו מודים לשר בנט על הביקור שמצטרף לביקורים נוספים מהשבועות האחרונים של שרת התפוצות ציפי חוטובלי-בוגרת המדרשה, יו"ר מפלגת כחול לבן חה"כ בני גנץ לצד אנשי ציבור נוספים.

"לשמחתנו, המדרשה הפכה למוקד עלייה מצד מנהיגי ציבור שמבקשים להגיע ולהתרשם מתלמידינו ותלמידותינו הנחשפים לנקודות מבט רבות בתקופה קריטית בה הם מפתחים את אישיותם, לקראת השתלבותם כמנהיגים ומנהיגות לעתיד בחברה הישראלית והקהילה היהודית העולמית", הוסיף ברנדר.