הנשיא ריבלין בחוג התנ"ך
הנשיא ריבלין בחוג התנ"ךצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין ארח הערב (ראשון) את חוג התנ"ך ה-30 של מיזם 929, בנושא "משפט ירמיהו".

באירוע השתתפו הרב בני לאו מראשי מיזם 929, העיתונאי רינו צרור, העיתונאי יהודה יפרח, פרופ' רות גביזון, נציגי עמותת "אור למשפחות" והזמרת נרקיס, שביצעה את שיריה "שדות", "שמור לי", ו"ענני".

הנשיא פתח בדבריו בדיון על נבואות ירמיהו והמשפט שהתחולל סביבן ואמר, "ירמיהו, שהטיף נגד הברית המדינית הנרקמת, וחזה את חורבן ירושלים, הואשם בבגידה. הוא הואשם בתרמית ובהחלשת רוח העם בעת משבר מדיני ומאבק לאומי. מעשיו של ירמיהו היו ללא ספק חמורים. הוא שולח מכתבים לבבל כדי לדכא כל רוח התקוממות ואף פונה לחיילים על חומות העיר ותובע מהם לערוק ולהציל את חייהם. אולם דווקא ברגע הזה, אנו מתרשמים מן המשפט שנערך לירמיהו. התהליך הסדור שהופעל ובייחוד תגובתו של ירמיהו, מלמדות אותנו שיעור חשוב בשמירה על המסגרת המשותפת בעתות של קיטוב חברתי".

"למרות הכעס האדיר נגדו, נשמעו טענות התביעה וההגנה בשווה, וגם לנאשם ניתן פתחון פה. הוא טען, לזכותו, שדבריו נובעים מנבואת אמת, מקול האל, ושאין לו ברירה אלא לומר את האמת כפי שהיא", הוסיף הנשיא.

לדבריו, "ירמיהו מצדו איננו כופר בסמכות של שופטיו. להפך, הוא מכיר בכשרות ההליך, "וַאֲנִי הִנְנִי בְיֶדְכֶם" אומר ירמיהו, "עֲשׂוּ לִי כַּטּוֹב וְכַיָּשָׁר בְּעֵינֵיכֶם". כך מפגין ירמיהו אחריות ציבורית. בפנותו לתובעים דאגתו איננה לעצמו, הוא חרד לירושלים, כעיר הצדק, ולתוצאות הרות האסון של שפיכת דם נקי".