נתניהו עם ראשי ועידת הנשיאים
נתניהו עם ראשי ועידת הנשיאיםצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שהשתתף אמש (ראשון) בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה״ב, סיפר על מאמציו לפתח את הקשרים בין ישראל למדיניות ערביות ומוסלמיות.

בוועידה שהתקיימה במלון ענבל בירושלים סיפר נתניהו ״יש מדינות ערביות ומוסלמיות מעטות מאוד שאין לנו איתן יחסים מתהדקים. לפעמים זה גם נודע ברבים.

״לפני כשנה, שרה ואני ביקרנו בעומאן. לפני שבועיים קיימנו ביקור מרגש עם יו״ר מועצת הריבונות של סודן, מדינה מוסלמית, דוברת ערבית, שאירחה את ועידת חרטום, שבה קבעו את כל הלאווים כלפי ישראל. בשורה התחתונה - לא לישראל. וכעת, אנו מדברים על תהליכי נירמול מואצים״.

ראש הממשלה סיפר כי המטוס הישראלי הראשון טס שלשום בשמי סודן. ״המוצ'ילרים הישראליים נוסעים לדרום אמריקה לטייל שם. כרגע הפחתנו את זמן הטיסה שלהם בשלוש שעות. הם אינם צריכים יותר לטוס לספרד ולהקיף את אפריקה. הם יכולים כעת לטוס ישירות מעל אדמת סודן לברזיל או לארגנטינה, והם יכולים גם לעצור במדינה נוספת בדרך, בצ'אד, שגם חידשה איתנו לאחרונה את היחסים.

בנאומו הדגיש נתניהו כי הסכנה הגדולה ביותר לביטחון מדינות המזרח התיכון ומדינות העולם הוא הנסיון של איראן להתחמש בנשק גרעיני. ״ישראל לעולם לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. שנית, לא נאפשר לאיראן להתבסס בחצר האחורית שלנו בסוריה. אנחנו מתנגדים לכך בתוקף.

״אנו נוקטים את כל הפעולות הנדרשות כדי למנוע זאת, ואני מאמין שאנחנו מצליחים בכך. אנחנו נלחמים נגד אוייב שקורה להשמדתה של ישראל בפומבי. ברור שלא נחכה״, אמר.