יונתן פולק
יונתן פולקצילום: Yonatan Sindel/Flash90

האנרכיסט יונתן פולק ישאר במעצר, כך קבע אתמול (ראשון) שופט בית משפט השלום בירושלים אלעזר ביאלין.

פולק עצור מזה כחודש וחצי כיוון שסירב להתייצב לדיונים בעניינו בקובלנה שהגיש נגדו ארגון 'עד כאן', בגין השתתפות בהפגנות אלימות בהם נפצעו חיילי צה"ל.

בהחלטתו כתב השופט ביאלין כי הוא כבר שחרר את הנאשם בתנאים מסוימים בעבר, ולדבריו "מפתחות השחרור ממעצר נמצאים בידי הנאשם. בנסיבות אלה לא מצאתי מקום להורות על ביטול צו המעצר שהוצא נגדו".

בתוך כך, בימים הקרובים צפוי היועץ המשפטי לממשלה להכריע בבקשת עיכוב ההליכים בעניינם של שני האנרכיסטים הנוספים הנאשמים בקובלנה, אילן שליף וקובי סניץ. נזכיר כי פולק עצמו לא מוזכר בבקשת עיכוב ההליכים, וכי מעצרו הנוכחי נובע מסירובו להתייצב לדיונים בעניינו ולשתף פעולה עם בית המשפט.

גלעד אך מנכ"ל ארגון 'עד כאן' קרא ליועמ"ש לדחות את בקשת עיכוב ההליכים "דין בקשת עיכוב ההליכים להידחות על הסף. לא יתכן שהאנרכיסטים ייהנו מהעובדה כי עד כה מערכות האכיפה לא פעלו נגדם, וכי כאשר סופסוף קידמנו את הנושא, ההליכים יעוכבו. משתתפי ההפגנות האלימות בהן נפגעו עשרות חיילי צה"ל צריכים ליתן על כך את הדין".

עו"ד צור פלק יועמ"ש הארגון מסר, "גם בדיון אתמול טענו עורכי דינו של פולק כי הוא מסרב לשתף פעולה עם ביהמ"ש, ובכך ממשיך ל'צפצף' על ביהמ"ש. אנו מקווים שהיועמ"ש לא יעכב הליכים בעניינו של מי שמואשם בתקיפת חילי צה"ל, בהסתה לטרור נגד חיילי צה"ל ולא מסכים לשתף פעולה עם ההליך המשפטי. יהיה זה אבסורד אם היועמ"ש יענה לבקשה".

"אנו קוראים ליועמ"ש לדחות לאלתר את בקשת עיכוב ההליכים של עו"ד לסקי ושאר תומכי האנרכיסט פולק, בניהם טליה ששון מהקרן החדשה. אם ביהמ"ש עצמו לא מתרשם מטענות הנאשמים, אין סיבה שהיועמ"ש יעכב את ההליכים", הוסיף עורך הדין.