רון קובי
רון קוביצילום: David Cohen/Flash90

שר הפנים אריה דרעי פרסם הבוקר (שני) מכתב גלוי לתושבי טבריה, בעקבות החלטת בג"ץ לדחות את עתירת ראש העיר המודח רון קובי נגד החלטת השר אלקין להדיחו.

"תושבי טבריה היקרים! מיניתי לפני כחודש ועדה ממונה שמנהלת את העיר, מורכבת מפקידים בכירים מכמה משרדי ממשלה, אנשי מקצוע מעולים, בראשם סמנכ"ל משרד הפנים הותיק והמנוסה, מוני מעתוק", פתח דרעי.

לדבריו, "עברתם תקופה קשה, אולם היום כולנו מביטים קדימה בתקווה גדולה. בכוחות משותפים של כל משרדי הממשלה, בראשם משרד הפנים, נעשה הכל כדי שטבריה תתחזק, תשוקם, תשוב למסלול ותהיה עיר חזקה, מפוייסת עם עירייה מתפקדת שפועלת למען תושביה ומעניקה להם את השרותים הנאותים שאתם ראויים להם. אני משוכנע שנעבוד קשה ונצליח".

ח"כ אורי מקלב ציין בעקבות הפסיקה, "בית המשפט קבע באופן סופי את כישלונו ואי כשירותו לנהל עיר, פעולותיו של רון קובי לא נגמרו בעיר טבריה אלא הלך ממקום למקום ופגע בקודשי ישראל וביסודות העם היהודי, הכפיש והשמיץ והרבה קיטובים בעם".

"לצערינו רון קובי אינו היחיד ויש עוד מי שמנסה לפעול בצורה זו - הציבור צריך להוקיע ולדחות את כל מי שפועל בצורה זו", הוסיף מקלב.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בירך בעקבות פסק הדין את חבר המועצה לשעבר רפאל טרבלסי שהוביל את ההתנגדות לקובי ולמדיניותו במועצת העיר טבריה.

"ההישג הזה רשום בעיקר על שמו של איש צעיר אחד. צדיק ואיש אמת, שסרב להצעות מפליגות של קובי לתפקידים, תקציבים וכ'ו, והיה הדבק שחיבר ושימר את קואליציית השפויים במועצת העיר נגד הטרללת והשנאה של קובי, ובנחישות והתמדה שחרר את העיר הנהדרת הזו מכבליו המרעילים. רפאל טרבלסי. תודה אחי", צייץ סמוטריץ'.

ח"כ איילת שקד בירכה גם היא, "רפי טרבלסי, הנציג של ימינה בעירייה, נלחם כדי שלטבריה יהיה עתיד טוב יותר. עיר עם פוטנציאל אדיר שעם ניהול טוב תעלה ותפרח. תושבי טבריה היקרים, תצביעו טב, תסמכו על רפי ועלינו שנדע להעיף קדימה את העיר הזאת".

רון קובי: מקווה שהדמוקרטיה תגבר על האינטרסים