הרב שטרן
הרב שטרןצילום: פלאש 90

פרסום ראשון. רב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן, לא הצליח להיכנס הבוקר (שני) ללשכתו במועצה הדתית, לאחר שהלשכה היתה נעולה והמנעול הוחלף.

לאחר מספר דקות בהן נאלץ רב העיר לחכות בחוץ הגיע למקום אחד מעובדי המועצה הדתית ופתח לרב שטרן את הדלת ללשכתו.

את המפתחות החליף אמש יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי בטענה שהמפתח נשבר למנקה, אך כעת מסרב ישי לתת לרב שטרן מפתח ללשכה בטענה שכהונתו כרב העיר פקעה.

נציין כי על שולחנו של שר הדתות מטעם ש"ס מונחות בימים אלו לחתימה התקנות, אשר יאפשרו את הארכתה המנהלית של כהונת הרב שטרן.

בש"ס נמנעים מלחתום על התקנות בטענות שונות, ובכך גורמים לטענת גורמים בעיר, "לבזיון הרב שטרן, הרבנות והציונות הדתית כולה".

מהמועצה הדתית ירושלים נמסר: "איש לא מנע מהרב שטרן לעשות שימוש במשרד הרבנים הראשיים לירושלים. מדובר בטענה מופרכת שאין לה יד ורגל במציאות. אין לנו כוונה להיגרר לניסיונות הפגיעה שנעשים על ידי גורמים אינטרסנטיים".

שר החינוך הרב פרץ מסר בעקבות האירוע, "לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה ת"ח שנאמר: 'ויהיו מלעיבים במלאכי האלהים ובוזים דבריו ומתעתעים בנביאיו עד עלות חמת ה''. ‫כבר תקופה ארוכה שהתקנות נמצאות על שולחנו של שר הדתות וקנין. אני פונה מכאן לחברי השר אריה דרעי, אני יודע כמה עולם התורה חשוב לך, אל תתן יד לביזוי תלמידי חכמים. הגיע הזמן לשים סוף לסאגה המשפטית של רבה הראשי של ירושלים הרב אריה שטרן".

ח"כ איילת שקד (ימינה) הגיבה גם היא: "‏התעמרות ברב הראשי של ירושלים. אני קוראת לשר הדתות לחתום על התקנות מידיית להארכת כהונתו ולשים סוף למסכת ההשפלה הזו. למי שלא הבין עוד, משרד הדתות חשוב מאד לאזרחי ישראל, עוד סיבה להצביע טב".

מארגון 'עתים' נמסר, "צר לנו לראות שהמועצה הדתית בחרה להשתמש באמצעים כוחניים כנגד הרב אריה שטרן. לא מתקבל על הדעת לבזות כך תלמיד חכם, שבניגוד לראש המועצה הדתית נבחר על ידי הציבור למילוי תפקידו, בעוד מתנהל שיח סביב המשך כהונתו".

"זו אחת ההשלכות למצב הקיים קרוב ל-20 שנה, שבו בראש המועצה הדתית בירושלים לא עומד הרכב שנבחר על ידי נציגי ציבור, אלא 'ועדה ממונה' שהיא למעשה אדם הממונה מטעם השר לשירותי דת ושאמורה להיות זמנית בלבד. אנו קוראים לשר לפעול למינוי הרכב מועצה נבחר כנדרש בחוק, שישקף באמת את עמדות הציבור בירושלים", ציינו בארגון.