דוכן התפילין של נשות הכותל בתחנת הרכבת

השר בצלאל סמוטריץ' דוחה את הדיווח לפיו אישר לנשות הכותל להעמיד דוכני תפילין בתחנות הרכבת.

מלשכתו נמסר "לא היה ולא נברא. השר עסוק מאוד לילות כימים בלפתור את משבר התחבורה של מדינת ישראל, להוציא את אזרחי ישראל מהפקק ולתת להם שירות טוב, ואין לו זמן להתעסק בפרובוקציות".

"במדינה דמוקרטית כל אזרח רשאי לעורר פרובוקציה כל עוד היא במסגרת החוק ואינה פוגעת בסדר הציבורי. השר משתתף בצערן של נשות הכותל שביקשו לעורר פרובוקציה ובנו על זה שהוא ישתף איתן פעולה ויפול למלכודת שתעזור ליחסי הציבור שלהן".

הבוקר דווח כי נשות הכותל העמידו דוכן הנחת תפילין והתעטפות בטלית לנשים, בתחנת רכבת סבידור מרכז. לאחר מספר דקות נתבקשו נשות הכותל לפנות את הדוכן ולצאת החוצה, אך לאחר פניה להנהלת הרכבת אושרה העמדת הדוכן בתוך המתחם.

יוכי רפפורט, מנכ"לית נשות הכותל, מסרה, "התרגשנו לגלות כי שר התחבורה נדרש לנושא ונוהג במאור פנים כלפי דוכן הנחת התפילין של נשות הכותל. אנו מזמינות את השר ואת ראשי וראשות מפלגת ימינה להגיע לדוכני הנחת התפילין של נשות הכותל ולקיים יחד איתנו את המצווה החשובה", הוסיפה רפפורט.

מרכבת ישראל נמסר: "ההחלטה להצבת העמדה נעשתה על ידי מנהל התחנה במקום ולא על ידי שר התחבורה כפי שפורסם. בכדי להמנע מאי סדר במקום והפרעה לנוסעים הקצה מנהל התחנה מקום שקט שאינו מפריע לתנועה".