הכנסת אישרה: ח"כ חיים כץ יזכה לחסינותערוץ כנסת

הכנסת אישרה בצהריים (שני) ברוב של 62 תומכים מול 43 מתנגדים את בקשת החסינות שהגיש ח"כ חיים כץ מפני כתב האישום הפלילי נגדו.

ח"כ חיים כץ היה הנואם האחרון בדיון ואמר לחברי הכנסת, "אני אדם שפיו וליבו שווים, אדם ישר מאוד ומכבד את מילתי. כך חינכתי וגידלתי את ילדי, לא זוכר מתי שיקרתי לאחרונה ואינני מתכוון לשקר גם היום".

לדבריו, "מאז תחילת שנות ה-90 הייתי מעורב מאוד בעיצוב השוק הפנסיוני במדינת ישראל. במעבר בין קרנות הפנסיה ההסתדרותיות לחדשות. הייתי שותף ביצירת נוסחאות חישוב הפנסיה, גובה החסכון, תקנות וכו'. אלה נושאים שאני מתעמק בהם, מכיר אותם היטב, עוסק בהם באופן אינטנסיבי".

נאומו של ח"כ חיים כץ בדיון על חסינותוערוץ כנסת

"ביקשתי וקיבלתי להיות יו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות, כאשר נושא קרנות הפנסיה הוותיקות עבר אלי וזכיתי לעסוק בנושאים החשובים והקרובים לליבי. אני מחוקק מהחיים", הוסיף.

"אני מקבל שטעיתי, כפי שקבעה ועדת האתיקה של הכנסת, שהיה טעם לפגם מטעמי נראות, בכך שלא אמרתי שמוטי חבר שלי, ואני מצטער על כך", ציין כץ.

כץ הוסיף, "בקשתי כי תוענק לי חסינות מהותית כי בחקיקת חוק רחב לטובת הציבור - אם במקרה הזה, שעוסק בהליך החקיקה, שהוא לב הפעילות של חברי כנסת, לא חלה החסינות המהותית - המשמעות היא למעשה שאין לחברי כנסת חסינות מהותית בעבודתם הפרלמנטרית, ואין להם הגנה במקרים שהם שוגים בסוגיה כה מורכבת וכולנו מתמודדים עמה באופן יומיומי - שאלת ניגוד העניינים בחקיקה".

"אם לא חלה במקרה זה חסינות מהותית, משמעות הדבר היא למעשה ריקון מתוכן של מוסד החסינות. אני התמודדתי לכנסת, מאותה סיבה שאתם התמודדתם לכנסת – לשפר את איכות החיים של אזרחי מדינת ישראל. לא באתי לבקש מכם היום חסד או רחמים. לא באתי לבקש טובה אישית מחברים. היום אנחנו מצביעים על חופש הפעולה של חברי הכנסת - יכולתם של חברי הכנסת לחוקק חוקים, להביע דעות, להתנהל ללא חשש ומורא. למלא את לב התפקיד שלנו שעבורו התמודדנו ולשמו נבחרנו לכנסת. אי הענקת חסינות מהותית היום – משמעותה פגיעה בחופש הפעולה של חברי הכנסת", ציין כץ.