"ספינת הקורונה" Diamond Princess
"ספינת הקורונה" Diamond Princessצילום: REUTERS

חברת ביטוחי הנסיעות לחו"ל PassportCard חכרה מטוס פרטי הכולל 14 מושבים במימון משותף של חברות הביטוח הראל, כלל ומגדל, שיחזיר לישראל את הישראלים מ''ספינת הקורונה'' מול חופי יפן.

המטוס ששוהה כעת על הקרקע בבנגקוק צפוי לצאת לדרכו עם צוות אוויר זר ביום רביעי מתאילנד ליפן, טיסה שאורכת בממוצע כ3-4 שעות. המטוס צפוי להגיע לטוקיו כבר באותו היום בשעות הלילה המאוחרות.

ביום חמישי צפוי המטוס להמריא לישראל בטיסה ישירה, כשעליו 12 הישראלים שעודם שוהים על הספינה, בהתאם לבדיקות רפואיות שיערכו להם ובהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד החוץ. כלל הנוסעים יועברו לבידוד עם שובם ארצה על ידי משרד הבריאות ובמיקום שאותו יקבע המשרד.

בהמשך להודעת חברות הביטוח אתמול על חכירת המטוס הטורקי, הגורמים הרלוונטיים העמידו חלופות שיענו על כלל הצרכים הנדרשים לטיסת החילוץ. מיקומו הגאוגרפי של המטוס התאילנדי לצד גודלו נמצאו כמתאימים יותר למשימת החזרת הישראלים נוסעי ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" לישראל.

יואל אמיר, מנכ"ל פספורטכארד: "אנחנו עושים את המירב ופועלים במספר ערוצים על מנת להחזיר את הישראלים נוסעי הספינה לישראל בהקדם האפשרי. המטוס התאילנדי ערוך מבצעית והוא יאפשר לנו להביא את הנוסעים ארצה מוקדם יותר. אנחנו ממתינים לאישור הסופי של כלל הגורמים הממונים".