סגן השר פרוש במוזיאון גוש קטיף

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) ביקר היום (שלישי) במוזיאון גוש קטיף בירושלים לרגל יום גוש קטיף במערכת החינוך.

סגן השר קיבל סקירה מקיפה על פעולות המוזיאון להנצחת יישובי גוש קטיף וצפון השומרון.

בשיחה עם ערוץ 7 אמר פרוש: "לזכור זה דבר חשוב ויסודי בתורה. טוב שיש את המוזיאון הזה כדי לזכור ולהזכיר לכולם, שגם אם עשו חטא וקרה מה שקרה בגוש קטיף, לזכור שיותר דבר כזה לא קורה.

''אני יכול לומר את זה כבן לאבא שהציל את קבר רחל מרבין כשכבר הייתה הסכמה חתומה עם ערפאת שמוסרים את קבר רחל, ואבא בא יחד עם חנן פורת לרבין, ורבין צלצל לפרס ואמר לו 'אתה מוציא קבר רחל'. אני ממשיך בדרך של אבא. אנחנו נתנגד תמיד לחלוקת הארץ".

לקראת הבחירות הדגיש פרוש כי ''צריך לתת את הכוח למי שמאמינים בארץ ישראל השלמה. כשיהיה להם את הכוח לא יוכלו לעשות לה שום דבר". ארץ ישראל וזה לא משנה אם זה A ,B או C. ארץ ישראל כולה היא שלנו".

על תוכנית המאה אמר פרוש כי "טראמפ נתן דבר טוב. הוא שינה מהותית התפיסה האמריקאית. הוא נתן מתנה לעם ישראל והוא כגוי רצה לעשות טוב עם היהודים, אבל אנחנו כיהודים שמאמינים בתורה שכל ארץ ישראל היא שלנו, אז זה לא משנה אם אתה נותן להם את A או B או C. אף שעל מארץ ישראל. אנחנו לא יכולים לוותר ולהסכים לדבר כזה ולמסור שטחים.

''אם המשמעות היא שאנחנו צריכים לוותר על חלקים מארץ ישראל, יהודי מאמין שחי לפי התורה לא יכול להסכים לזה''.

על חשיבות לימוד מאורעות הגירוש מגוש קטיף אמר סגן שר החינוך כי "לא רק ילדי ישראל. גם אנשי בוגרים צריכים לגדול ולבוא לראות את מה שהיה, איך יכול להיות שזה היה? גם במובן העקרוני אבל גם במובן המוסרי והאנושי. לקחת אנשים מהבית. זה מחזות קורעי לב ודבר כזה אסור שיקרה שוב".

בסיום הביקור קיבל סגן השר פרוש את יקיר גוש קטיף על פועלו למען ההתיישבות בארץ ישראל ולמען גוש קטיף.