אילוסטרציה
אילוסטרציהiStock

פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שלושה נאשמים מסח'נין ומשפרעם, יחד עם צעירה בת 19 מסח'נין שהיו מעורבים בחטיפת איש עסקים משפרעם.

הארבעה מואשמים בעבירות של חטיפה, סחיטה בכוח ובאיומים ופציעה בנסיבות מחמירות של איש העסקים ודרישת כופר תמורת שחרורו.

מעובדות כתב האישום עולה כי שלושת הנאשמים החליטו לחטוף את בעל העסק, תושב האזור, באמצעות "נערת פיתוי" ולדרוש ממנו מיליון שקלים תמורת שחרורו.

לאור זאת סוכם עם הצעירה שתיצור קשר עם בעל העסק, תציג בפניו מצג שווא לפיו ברצונה להיפגש עימו למפגש אינטימי, ותוביל אותו למקום בו ימתינו השלושה, לצורך חטיפתו וסחיטתו, כאשר הובטח לנאשמת סכום כסף בתמורה לכך.

בהתאם לסיכום, יצרה הצעירה קשר טלפוני עם בעל העסק והציגה עצמה באופן כוזב בשם "רולא", תושבת כפר עילבון, והביעה בפני המתלונן את רצונה להיות בקשר עמו.

הצעירה ובעל העסק שוחחו מספר פעמים, התכתבו ביניהם בוואטסאפ ואף ערכו מספר שיחות וידאו, וזאת במטרה להגיע למפגש בינה לבינו, אשר יאפשר את חטיפתו וסחיטתו.

לפני כשבועיים וחצי קבעה הצעירה עם בעל העסק להיפגש בין השעות 20:00-20:30 בכפר עילבון. בסיבות השעה 19:30, כשבעל העסק היה בדרכו, התקשרה אליו הצעירה והדריכה אותו להגיע למקום מסוים בעראבה. כשהגיע בעל העסק לעראבה, נכנסה הצעירה לרכבו, התיישבה במושב האחורי, והחלה להכווין אותו לשטח מיוער סמוך לישוב הררית, שם עצר לבקשתה את הרכב.

בשלב זה ניגשו שניים מהנאשמים לרכב כשהם רעולי פנים, אחד חמוש בסכין והשני באקדח. בעל האקדח כיוון אותו לראשו של בעל העסק, פתח את דלת הרכב ומשך אותו החוצה. אז כבלו השניים את בעל העסק כאשר השותף השלישי מצטרף אליהם רעול פנים. השלושה טענו בפני בעל העסק כי הוא נפגש עם בת אחותו של אחד מהם, שתקף אותו באגרופים בפניו ובבטנו. בהמשך הכניסו אותו השלושה בכח למושב האחורי של הרכב ונסעו מהמקום.

בהמשך עצרו השלושה את הרכב, הורידו את בעל העסק ודרשו ממנו בכח ובאיומים כי יפעל על מנת להעביר לידיהם סכום של 400,000 ש"ח תמורת שחרורו. בעל העסק השיב כי אין בכוונתו לשוחח עם בני משפחתו על מנת להעביר לשלושה את הכסף, שכן הדבר עלול להשפיל אותו. בעקבות תשובתו הפילו אותו השלושה על הרצפה והכו אותו שוב בכל חלקי גופו.

מפחד המכות הסכים בעל העסק לבקש מבנו להביא את הכסף והשלושה התירו את הכבלים מידיו ואפשרו לו להתקשר לבנו. בעל העסק שוחח עם בנו בנוכחותם, אמר לו כי הוא נחטף וכי החוטפים דורשים סכום של 400,000 ש"ח תמורת שחרורו.

בשלב זה, אחד הנאשמים לקח את הטלפון מידו של בעל העסק והמשיך לשוחח עם בנו כשהוא דורש באיומים לקבל סכום של 400,000 ש"ח תמורת השחרור של אביו .

בשלב מסוים נמלט בעל העסק מהמקום והחל לרוץ לכיוון הכפר. השלושה לא הצליחו להשיגו. לבסוף הגיע המתלונן לסח'נין, שם פגש באחד התושבים אשר סייע לו ביצירת קשר עם בנו ובהמשך הגיע לתחנת המשטרה.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.